Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inga uppdateringar i App Store – trots notiser och brickor


KMN

Rekommendera Poster

Skumt.

Jag får indikationer på att det finns uppdateringar i App Store – notiser, under äpple-menyn står det efter App Store att det finns 6 uppdateringar och programsymbolsbrickan i Dock visar också en 6:a.

Men när jag öppnar App Store finns det under Uppdateringar ingenting!

Har aldrig varit med om detta tidigare. Försökt med att logga ut och in igen i App Store, starta om datorn; men detta har visat sig verkningslöst.

Kör senaste version av Sierra på en iMac 27 2001.

Någon som har en idé om vad det kan bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade din tråd, jag har samma problem. Om man vet att det finns en uppdatering går det att uppdatera, läste om FCP X och söker jag på det fann jag uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här och det är bara på Sierra detta händer för min Mac Mini som har El Captain syns ingen notis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontaktade Apple support via chat och under tiden så fungerar nu App Store. Programmet var hela tiden aktivt så något skedde troligtvis i Apples del av systemet.

Innan kontakt med Apple testade jag omstart, säker start, logga ut och in i butiken. Detta utan skillnad.
Hur som så är det nu fungerande.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det löste sig för dig!

Här har jag inte varit lika lyckosam. Fortfarande inga uppdateringar.

Men det verkar ju som om felet ligger bortom min egen router, så det är väl bara att avvakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kom uppdateringarna för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen detsamma som händer mig när jag i morse uppdatera till Sierra, kolla under Köpta Program så kan de ligga där

 

En 4 under uppdateringar, men där fanns inget, var inne på MacForum i Kungsbacka, och när vi kolla under köpta så fanns de där, tydligen bugg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt.

Jag får indikationer på att det finns uppdateringar i App Store – notiser, under äpple-menyn står det efter App Store att det finns 6 uppdateringar och programsymbolsbrickan i Dock visar också en 6:a.

Men när jag öppnar App Store finns det under Uppdateringar ingenting!

Har aldrig varit med om detta tidigare. Försökt med att logga ut och in igen i App Store, starta om datorn; men detta har visat sig verkningslöst.

Kör senaste version av Sierra på en iMac 27 2001.

Någon som har en idé om vad det kan bero på?

 

Kollat under köpta? Om det ligger ej Installerade där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kollat under köpta? Om det ligger ej Installerade där?

 

Jo, de finns där med möjlighet att uppdatera.

Nu har uppdateringarna också dykt upp under Uppdatera, men när jag försöker hämta dem blir det serverfel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...