Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Chrome cast vs Apple Tv, vad skall man välja?


Eldvindovatten

Rekommendera Poster

Eldvindovatten

Ledsen om denna tråd redan existerar, hänvisa mig gärna dit i sådant fall!

 

Står och väger vad man skall satsa på! Är det budget varianten eller skall man köra på så det ryker? Oftast vill jag kunna se typ HBO Nordic, SVT PLAY, Netflix UTAN att behöva koppla in datorn till tv:n hela tiden! Helt sonika en enklare lösning.

 

Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldvindovatten

Det ante mig... det stora svaret alltså! Någon annan som har något mer att tillföra? Skulle vara kul att höra! Ha det super

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ingen av de 3

men jag klippte ut jämförelserna

Med en Chromecast kan vi bara kontrollera videouppspelningen från datorn eller telefonskärmen, och dessutom tenderar videoströmmarna att vara mindre pålitliga vad gäller stabilitet och bildkvalitet än apparna i de konkurrerande tv-lådorna.

Slutsats
Chromecast är inte perfekt. Vi föredrar de dyrare rivalerna med sina appbutiker, kontroller, spel och stabila strömmar. Googles lilla puck tar dock poäng på att vara billig, diskret och enkel att använda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, man bör ju kanske tillägga att AppleTV numera har stöd för Siri på svenska vilket den inte hade när artikeln skrevs. Jag är inte lika nöjd med ATV4 som med mina tidigare ATV. Jag har haft alla modeller och rent generellt är det en jättetrevlig apparat och den har ett suveränt gränssnitt så jag kör den istället för vanlig TV.

Jag inte jättenöjd med den nya fjärrkontrollen med touch som är till ATV4. Interfacet har blivit mindre intuitivt än för ATV3 (ska man dra uppåt, nedåt eller pausa för att scrolla, kan man fråga sig när man tittar film). Knapparna är också för lika eller ligger för nära så man klickar fel.

Spelmässigt har den också lite för trött processor för att t ex Asphalt8 ska flyta på bra.

För just spel kan man ju rekommendera att använda en annan handkontroll t ex Steelseries Nimbus.

ATV3 upplevde jag väldigt sällan något strul med. ATV4 har jag fått starta om flera gånger. Hundra resor bättre än den första AppleTV:n dock :-)

På det hela taget en pryl jag kan rekommendera även om ATV4 kanske inte är en helt klockren produkt vad det gäller stabilitet, intuitet och prestanda. Men synpunkterna är från en användare som är bortskämd med bra Apple-prylar så mina förväntningar är högt ställda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...