Cecilia Bergling Posted October 23, 2016 Share Posted October 23, 2016 Hej! Sambons SD-kort som han använder i åtelkameran går inte att tömma på macen. Vi har provat att klicka i att bilderna ska raderas efter import, men bilderna raderas inte. Har nu provat att formatera om kortet i skivverktyget, enligt instruktioner från gamla trådar här i forumet, men nu är SD-korten "döda", datorn hittar dem inte när man stoppar in dem i kortläsaren. Någon vänlig själ som kan säga hur vi ska göra.....? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted October 23, 2016 Share Posted October 23, 2016 Testa att formatera i kameran. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted October 23, 2016 Share Posted October 23, 2016 Om det inte funkar att formatera direkt i kameran... kika lite på det här programmet:SD Formatter for Mac Download - SD AssociationDet står i o f s bara upp till Mountain Lion där, men jag tror nog det fungerar ändå. Den läser bara av minneskort, så inga diskar el stickor dyker upp där. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saippuakauppias Posted October 24, 2016 Share Posted October 24, 2016 Jag råkade ut för samma sak. Efter att jag uppdaterade till Sierra på min iMac, tömmer Bilder inte SD-kortet, trots att jag kryssar för. Lite enerverande. Jag sätter kortet tillbaka i kameran och raderar bilderna där. Så borde det ju inte vara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.