Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Spotify vs Apple Music


big peter

Recommended Posts

Har problem med Spotify, finderar om jag ska satsa på Apple Music istället, går det att exportera spellistor? 1000 Tack

Link to comment
Share on other sites

De tar dubbelt för mycket betalt

 

 

Så det är enda anledningen till att byta?

Ärligt så tycker jag du ska lösa problemet genom att prata med Spotifys support.

För byter du kommer du bara få problem med att lära dig något nytt.

Link to comment
Share on other sites

Ollie Williams

Apple borde betala mig om de vill att jag ska använda Itunes. :hihihi:

Link to comment
Share on other sites

Apple borde betala mig om de vill att jag ska använda Itunes. :hihihi:

 

 

Tycker inte att detta har någonting med trådämnet att göra.

 

Men du behöver inte använda iTunes för att lyssna på AM.

Räcker med att du har en iPhone/iPad.

Link to comment
Share on other sites

Ollie Williams

 

 

Tycker inte att detta har någonting med trådämnet att göra.

 

Men du behöver inte använda iTunes för att lyssna på AM.

Räcker med att du har en iPhone/iPad.

 

Poängen är att iTunes i sig är en anledning att inte byta till Apple music.

 

Personligen vill jag kunna köra från datorn också och iPhone appen är knappast någon favorit heller. Jag gillar Spotify, Apple krånglar till det.

 

Får förresten inte ihop hur Spotify skulle vara dyrare? Båda kostar väl en hundring i månaden? Eller har jag missat något?

 

 

För övrigt håller jag med dig om att man nog bör ha en bra anledning till att byta, oavsett åt vilket håll, eftersom det lär bli en del krångel.

 

Men det ska finnas möjlighet att sköta övergången till Apple Music.

 

https://9to5mac.com/2016/04/18/songshift-import-spotify-playlists-apple-music/

 

(Tveksam till om den fixat det för alla mina låtlistor)

Link to comment
Share on other sites

 

Poängen är att iTunes i sig är en anledning att inte byta till Apple music.

 

 

 

Nej det tycker inte jag alls. Med senaste versionen har iTunes blivit mycket enklare med ett renare gränssnitt.

Men bara därför tycker jag inte att TS ska byta utan han ska hålla sig till det han är van vid.

Link to comment
Share on other sites

Ollie Williams

lappen71 Ja jag har haft kontakt med Spotify 5 gånger för att lösa detta problem.

Att de tar dubbelt betalt?

Link to comment
Share on other sites

lappen71 Ja jag har haft kontakt med Spotify 5 gånger för att lösa detta problem.

 

Det var väldigt informativt. Tala om istället vad som säger. Vet dom om problemet?

Link to comment
Share on other sites

Kan det vara så att du ser en reservation av beloppet och misstar det för en betalning?

Link to comment
Share on other sites

lappen72 ja de borde ha fattat vad problemet är efter 5 försök med supporten,ja det är inte som de reservar utan de tar verkligen dubbelt betalt!

Link to comment
Share on other sites

lappen72 ja de borde ha fattat vad problemet är efter 5 försök med supporten,ja det är inte som de reservar utan de tar verkligen dubbelt betalt!

 

 

Som dom fattar inte problemet?

Link to comment
Share on other sites

Om jag fattar du rätt så drar de 198 kr i månaden istället för 99? Om, så kan du väl bara göra en skärmdump från din bank och visa dem.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...