Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur får jag tillbaka min lokalt lagrade musik?


Mathisen

Rekommendera Poster

Jag har just bytt från iPhone 6 till iPhone 7. Nu visar det sig att iCloud Music är förinställd och jag har plötsligt inga lokalt lagrade filer i mobilen. Jag har massor av köpt musik och filer som jag själv rippat från egna CD och jag vill gärna fortsätta att ha alltihop lagrade lokalt, på både dator och mobil, och synka dem som tidigare.

 

(Ja, jag vet att man kan streama alltihop, men det är inte vad frågan gäller.)

 

Jag kan förstås hämta filerna till mobilen via musikappen, men då måste jag tydligen gå in i varje album och sköta det manuellt. Ett jävla jobb.

 

Kan jag istället bara stänga av iCloud Music och synka enheterna själv som tidigare, eller riskerar jag att även filerna på datorn "försvinner" då?

 

Har försökt hitta info här i forumet och på Apples supportsidor, men känner mig ändå inte säker på vad som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tydligen inte redigera post, men jag menar naturligtvis iCloud-musikbibliotek, inte "iCloud Music".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inga filer försvinner på din dator att du stänger av Apple Music på din telefon.

Nu är jag övertygad att Apple Music inte sattes på automatiskt för det krävs några steg innan det är igång.

Men om det är nu är igång så är det bara att gå in i Inställningar - Musik och stänga av det.

Sen kan du synka in din musik manuellt med din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar, jag testar. Apple Music har jag själv startat, men iCloud musikbibliotek har jag inte aktiverat medvetet. Kanske är det ena en effekt av det andra, vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...