Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 5S kamera obrukbar efter 10.0.2 uppdatering


JohnnyTotal

Rekommendera Poster

Min kamera i luren fokuserar inte längre, jag måste först ställa in video eller långsam för att få fokus. Annars är det bara svart eller suddigt, det går inte heller at ta bilder då. Att ta selfies med kameran på framsidan går inte heller längre, den vänder sig inte. Jag var dum som gjorde uppdateringen så tidigt, är inte alls kunnig när det kommer till datorer. Men har nu lärt mig att en iPhone kan bara lägga till musik ifrån en bestämd dator, känns inte så smidigt när det gäller high tech 2016. Jag kommer inte köpa en ny lur från apple innan nästa kommer om ett år. Önskar att klockan kunde ha fått varit med vit bakgrund i uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma fel på min 4s efter uppdatering till 9.3.x.

 

Kan du ta bilder i Meddelande-appen? För det kunde jag.

 

Jag var med telefonen till Genibaren i Apple Store och de sa att det var något hårdvarufel på telefonen, dock ej själva kameran.

 

 

Tips: Detta är en lur. En telefon är inte en lur.

=lur.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma fel på min 4s efter uppdatering till 9.3.x.

 

Kan du ta bilder i Meddelande-appen? För det kunde jag.

 

Jag var med telefonen till Genibaren i Apple Store och de sa att det var något hårdvarufel på telefonen, dock ej själva kameran.

 

 

Tips: Detta är en lur. En telefon är inte en lur.

=lur.jpg

 

Ja, jag kan ta bilder i meddelande appen. Men då är det bara att kasta telefonen med andra ord? Jag vill att apple ska göra bra datorer och inte som nu med buggar och andra fel som gör att enkla användare måste konsumera deras senaste produkter. Nått jag inte tänker göra längre. Skiten åker på soptippen och så slösar vi lite mer på jordens begränsade resurser ; )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle kosta 2000 spänn att laga min sex år gamla 4s, men det var det inte värt. Med en 5s kan det vara värt pengarna. Den är ju två år yngre och kraftfullare på alla sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åk till Genibaren i Täby och be dem undersöka. Det kostar inget. Glöm inte att boka tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Efter senaste uppdateringen fungerar telefonens kamera igen. Nu ser jag fram emot nästa problem med telefonen eller datorerna . .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips: Detta är en lur. En telefon är inte en lur.

=lur.jpg

Skillnaden kan vara lurig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...