Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Sverige erkänner inte internt Quality Program för antireflex-pro


kboortz

Rekommendera Poster

Enligt samlad media och många forum så har Apple skickat ett internt memo om ett Quality Program där de utan kostnad byter ut skärmar som har defekt antireflexbehandling. Ett program som de inte listar på sin hemsida.

 

Tyvärr så erkänner inte Apple i Sverige att programmet finns :(

 

http://macworld.idg.se/2.1038/1.640015/apple-erkanner-problem-med-antireflexbehandlingen-pamacbook-pro

http://www.macworld.com/article/2994479/macbook/report-apple-will-replace-retina-macbook-pro-screens-with-bad-coating.html

http://www.macrumors.com/2015/10/17/apple-mbp-ar-coating-quality-program-staingate/

https://www.facebook.com/groups/607572909386595/

http://www.staingate.org/

http://appleinsider.com/articles/15/10/17/apple-activates-quality-program-for-retina-macbook-coatings

 

Det må vara så att de flesta fått informationen från samma källa. Men många verkar ha fått sin skärm utbytt och jag har inte sett klagomål om att Apple vägrat.

 

Utom Apple Sverige då. Jag har kontaktat min lokala auktoriserade reparatör och fick nej. Jag har ringt AppleCare som inte hade någon aning om detta och hänvisade mig till ett riktigt Apple Service Center (eller vad det heter), det i Täby.

 

Apple Täby förklarade att om ett Quality Program inte finns på Apples hemsida så finns det inte. Blev nekad igen.

 

Det är några dagar kvar innan programmet går ut för de som har en dator äldre än tre år. Men det verkar kört för mig :(

 

Eller vet någon vart jag kan vända mig, någon "högre instans" inom Apple Sverige?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej kboortz,

hade själv ett problem som inte kunde lösas via svensk support, men som fixades på ett elegant och smärtfritt sätt av support på Ireland. Kommer dock inte ihåg hur jag hamnade där, så jag föreslår googla på "Apple support" se bifogad skärmdump.

Välj t ex Official Apple Support eller Contact-Official Support.

Lycka till !

 

 

post-27938-0-08043200-1476357904_thumb.png

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Stereotypen

Jag har fått defekta paneler bytta av i Sverige, så att det inte går, är fel.

  • Rösta upp 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
lappen71

Samma här. Har fått min utbytt också.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu pratar vi om att få panelen utbytt utanför AppleCare, garanti eller konsumentlag. Quality-programmet jag pratar om sträcker sig tre år från inköp eller till 16:e oktober 2016.

 

Men om ni menar att ni fått era paneler utbytta utanför AppleCare, garanti eller konsumentlag så är jag väldigt intresserad av vem ni pratat med och fått utbytet godkänt?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
lappen71

Nu pratar vi om att få panelen utbytt utanför AppleCare, garanti eller konsumentlag. Quality-programmet jag pratar om sträcker sig tre år från inköp eller till 16:e oktober 2016.

 

Men om ni menar att ni fått era paneler utbytta utanför AppleCare, garanti eller konsumentlag så är jag väldigt intresserad av vem ni pratat med och fått utbytet godkänt?

 

 

Jag pratade med dom här. http://www.bkdata.se

Dom visste precis vad jag pratade om och det var bara att lämna in den.

Behövde inte visa kvitto eller något.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu


×
×
  • Skapa nytt...