Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Susen

Mail och kontakter från Mac till Windows 10?

Rekommendera Poster

Hej.

Pga av mitt arbete har jag varit tvungen att köpa en PC-laptop då ett viktigt program inte går att köra på Mac.

Nu vill jag har över mina kontakter och mailadresser från min Mac till Windows 10 och det mest lämpliga mailprogrammet.

Mailprogrammet som finns i Windows 10 ser ju ut som rena lekskolan :stjarnsmall: men är det det som måste användas så får jag väl göra det.

Jag har suttit många timmar nu men har inte fått ihop det.

Kan någon hjälpa? Jag antar att jag importerar mina kontakter till Windows men sen vill jag ju att de kontakternas mailadresser ska komma upp när jag börjar skriva mail till någon av dem.

:superirriterad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du kör iCloud Mail kan du fortsätta göra detta genom iCloud.com - där finns dessutom alla dina kontakter och andra roliga iCloud saker tillgängliga lika enkelt som på din Mac...

:galetglad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du kör iCloud Mail kan du fortsätta göra detta genom iCloud.com - där finns dessutom alla dina kontakter och andra roliga iCloud saker tillgängliga lika enkelt som på din Mac...

:galetglad:

Jag har inte allt på iCloud. Vet du om det finns en bra mailklient där man kan importera från Mac?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du kör e-posten via IMAP eller Exchange så finns all e-post på servern. Så att det kommer att finnas på Windows när du kopplar upp dig. (Har du många tusen meddelanden så kan det ta en timme eller två att få ner allt.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mac kan ju köra Windowsprogram - antingen inuti Mac OS X genom VM Ware Fusion, Parallels eller Virtual Box, eller att Windows installeras genom Apples Boot Camp där man väljer Mac eller Windows vid uppstart av datorn... Så att köpa en Windows maskin för att köra Windows 10 behövs inte, du kan köra Windows 10 plus Windows program på Mac. :)

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...