Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem efter installation av Sierra


cagr

Rekommendera Poster

 

Men du kan inte se dina dokument när du går in i iCloud drive?

 

Inte de som låg på skrivbordet i mapparna. Men nu har jag installerat om många program som tex Office365, så jag kan öppna dokumenten igen. Synd att det inte framgår vid installationen av Sierra att man måste installera om alla program. Dokumenten på bordet är förlorade, men jag överlever.

Tack för all hjälp! Carina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart ska det inte behövas installeras om program efter uppgradering till Sierra men saker kan gå fel och Sierra har väl fortfarande en del att önska vad gäller 100%-ig funktionalitet.

Hoppas du lärt dig vikten av backup iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man bör ( läs måste ) göra backup inför även små uppdateringar som inom tex ElCapitan eller Sierra och inte bara inför stora uppgraderingar. Något kan gå fel under installationen eller hårddisken kan gå sönder och då står man där. Apple borde låta en Popup-ruta påpeka vikten av backup innan man uppgraderar sin dator.

...

Sen gäller fortfarande den gamla devisen att all data som inte finns på tre olika ställen är i princip förlorad. Det har bara inte hänt än. Hus kan brinna, tjuvar kan stjäla, vattenskador har inte upphört. Handhavandefel sker varje dag och så vidare och så vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man bör ( läs måste ) göra backup inför även små uppdateringar som inom tex ElCapitan eller Sierra och inte bara inför stora uppgraderingar. Något kan gå fel under installationen eller hårddisken kan gå sönder och då står man där. Apple borde låta en Popup-ruta påpeka vikten av backup innan man uppgraderar sin dator.

...

Sen gäller fortfarande den gamla devisen att all data som inte finns på tre olika ställen är i princip förlorad. Det har bara inte hänt än. Hus kan brinna, tjuvar kan stjäla, vattenskador har inte upphört. Handhavandefel sker varje dag och så vidare och så vidare.

 

Absolut du har rätt, trodde att jag utförde backupp till vårt Nas som jag gjorde tidigare när jag hade en HP. Köper ett stort usb minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels kan du på ett mycket enkelt sätt göra backup via Apples inbyggda Time Machine som när den väl är startad sköter sig självt helt och hållet. Time Machine är backup fast superenkelt.

https://support.apple.com/sv-se/HT201250

...

Sen kan du lagra på molnet, använda NAS, du kan ha filer på USB-minne eller skaffa ett separat Backupprogram som Carbon Copy Cloner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels kan du på ett mycket enkelt sätt göra backup via Apples inbyggda Time Machine som när den väl är startad sköter sig självt helt och hållet. Time Machine är backup fast superenkelt.

https://support.apple.com/sv-se/HT201250

...

Sen kan du lagra på molnet, använda NAS, du kan ha filer på USB-minne eller skaffa ett separat Backupprogram som Carbon Copy Cloner.

 

Tack! har nu fixat så att TimeMachine är kopplat till Naset. Trodde att jag hade gjort det tidigare, men nu blir det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...