Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Söker reservdelslista o servicemanual till Macbook Air mid 2012 A1466


daspunner

Rekommendera Poster

Ska du laga själv?

https://www.ifixit.com/Guide

Nej men uppgradera.

 

Vad jag egentligen ville veta var om jag enkelt kunde uppgradera min I5:a med blott 4gb ram genom att bara köpa ett moderkort med I7:a och 8gb ram som var max man kunde få då när min mid 2012 såldes eller om det krävs fler komponenter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men uppgradera.

 

Vad jag egentligen ville veta var om jag enkelt kunde uppgradera min I5:a med blott 4gb ram genom att bara köpa ett moderkort med I7:a och 8gb ram som var max man kunde få då när min mid 2012 såldes eller om det krävs fler komponenter.

 

Det räcker men det måste vara ett logikkort från en Mid-2012 annars fungerar inte dina övriga komponenter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är väl att du köper den konfiguration på dator du söker, och kopierar över det du vill/behöver behålla på hårddisken.

Sedan säljer den gamla, eller har den kvar som reservdator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är väl att du köper den konfiguration på dator du söker, och kopierar över det du vill/behöver behålla på hårddisken.

Sedan säljer den gamla, eller har den kvar som reservdator.

 

Kostnadsfråga också ju. Nytt moderkort med I7 o 8gb ram ca 2500:-. Helt ok summa för en sån uppgradering. Ny Macbook Air = för dyrt. Min mid 2012:a är helt o hållet repfri och hur fin som helst i skicket till råga på allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det räcker men det måste vara ett logikkort från en Mid-2012 annars fungerar inte dina övriga komponenter

 

Det var så enkelt som jag hade hoppats på då! Tack för infon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...