Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
kiplon

Dropbox-synken till iPad

Rekommendera Poster

kiplon

Undrar över synkningen av DB till iPaden?

I macen kan man ju styra precis vilka mappar eller filer man vill synka som lokala kopior som ligger på hårddisken. Men går det även i iPaden?

Använder DB jätteofta i min iPad, men behöver inte komma åt alla mappar så smidigt. För problemet är att iPadens lagringsutrymme börjar sina och jag behöver rensa upp i den. Och många av mina mappar i DB behöver jag faktiskt inte nå genom DB-appen. Så det vore bra att öka upp lagringsutrymmet något genom upprensning i DB-appen.

Men hur jag letar och söker så kan jag inte hitta macens motsvarighet till selektiv synkning i iPad-appen. Bara hur man raderar filer/mappar och det vill jag ju inte göra.

Eller är det så illa så att det är iCloud som synkar över från datorn till iPaden? Vilket ju verkar helsnurrigt då DB;s synk funkar så bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
ronny

jag skall kolla på vad som gäller

då jag har dropbox på både macen och ipaden

det ag vet nu är att man måste ha internet igång på ipaden

för att synknngen skall genomföras

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Använder DB jätteofta i min iPad, men behöver inte komma åt alla mappar så smidigt. För problemet är att iPadens lagringsutrymme börjar sina och jag behöver rensa upp i den. Och många av mina mappar i DB behöver jag faktiskt inte nå genom DB-appen. Så det vore bra att öka upp lagringsutrymmet något genom upprensning i DB-appen.

Men hur jag letar och söker så kan jag inte hitta macens motsvarighet till selektiv synkning i iPad-appen. Bara hur man raderar filer/mappar och det vill jag ju inte göra.

Har dem inte ändrat lite där. Har förmig att mobilversionen av DropBox inte längre lagrar filerna på enheten utan listar dem bara och att man kommer åt dem, och att om man verkligen vill ha någon fil på enheten får man kryssa i/markera den så laddas den ner då.

Har för mig det var så på telefonen när jag installerade det där nyss, innnan jag tog bort DB helt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

Okej, vad synd.

Trots att inga lokala kopior lagras på iPaden så tar den ändå upp 1 GB utrymme, och jag har bara 12 att förfoga över. Lagrar alldeles för många bilder på den, men vill hellre ha mindre i DB än i Bilder.

Ändå kan jag tänka mig att den inte har lokala kopior lagrade på iPaden eftersom min DB är många ggr större än 1 GB.

Så då förstår jag att problemet inte kan lösas så enkelt, trodde väl att det var något slags "light" lokala kopior av DB-filerna i iPaden eftersom den bara tar upp 1 GB.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

jag skall kolla på vad som gäller

då jag har dropbox på både macen och ipaden

det ag vet nu är att man måste ha internet igång på ipaden

för att synknngen skall genomföras

Ja, så är det

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Okej, vad synd.

Trots att inga lokala kopior lagras på iPaden så tar den ändå upp 1 GB utrymme, och jag har bara 12 att förfoga över. Lagrar alldeles för många bilder på den, men vill hellre ha mindre i DB än i Bilder.

Ändå kan jag tänka mig att den inte har lokala kopior lagrade på iPaden eftersom min DB är många ggr större än 1 GB.

Så då förstår jag att problemet inte kan lösas så enkelt, trodde väl att det var något slags "light" lokala kopior av DB-filerna i iPaden eftersom den bara tar upp 1 GB.

Det kanske kan vara så att du hade Dropbox med full synkning av filer innan de gjorde den ändringen, så de som ligger där (1GB) är insynkade sen tidigare s a s.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

Det kanske kan vara så att du hade Dropbox med full synkning av filer innan de gjorde den ändringen, så de som ligger där (1GB) är insynkade sen tidigare s a s.

ja, så kan det faktiskt vara.

Jag kan ju alltid testa genom att stänga av DB en stund, och sen slå på den igen så synkar den på nytt.

Alltid kan jag ju spara någon gnutta utrymme kanske... ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

Appen på surfplattan fungerar mer som webbplatsen https://www.dropbox.com.

Det gör att du kan se dina filer, men bara hämtar dem om du favorit (") markerar dem (stjärna).

Så, som filerna är inbyggda tar de inte plats på din iPad, så finns det inget behov för selektiv synkronisering.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kiplon

Ja, jag förstår nu att den funkar så. Den tynger ändå med 1 GB så jag stänger av och på den så får jag se om den rensar upp lite. Kanske blir slaggprodukter varje gång man öppnar någon fil :) :) :)

Appen på surfplattan fungerar mer som webbplatsen https://www.dropbox.com.

Det gör att du kan se dina filer, men bara hämtar dem om du favorit (") markerar dem (stjärna).

Så, som filerna är inbyggda tar de inte plats på din iPad, så finns det inget behov för selektiv synkronisering.

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...