Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
agge

Mobilen stängs av för tidigt

Rekommendera Poster

Min iPhone 5s stängs av när det är mer 40 procent kvar av batteriet.

Och så fort den börjar leda visar den mer än 40.

Någon idé om vad att göra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Defekt batteri.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Återstående batteritid är ingen exakt vetenskap. Men om den stängs av vid 40% så är det nog fel på batteriet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När den stängs av, starta den igen. Du kan behöva sätta i en laddare för att få igång den. När den sedan är igång, ta ur laddaren och använd telefonen tills batteriet närmar sig 0% och den stänger av. Eventuellt kan du behöva starta den med laddare ytterligare någon gång under tiden. Sedan laddar du den fullt igen och problemet ska förhoppningsvis vara löst. Lycka till!

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När den stängs av, starta den igen. Du kan behöva sätta i en laddare för att få igång den. När den sedan är igång, ta ur laddaren och använd telefonen tills batteriet närmar sig 0% och den stänger av. Eventuellt kan du behöva starta den med laddare ytterligare någon gång under tiden. Sedan laddar du den fullt igen och problemet ska förhoppningsvis vara löst. Lycka till!

Tackar!

Jag följde din beskrivning, fick sätta i laddaren ett antal gånger en kort stund. För varje gång kröp den närmare noll. När jag sedan laddade fullt stängde den av sig vid 20. Sedan gjorde jag om hela proceduren en gång till. Nu har den efter ett par fulladdningar gått ända ner till noll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad bra att det löste sig! Och trevligt att du återkom med feedback.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...