Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med sortera / ordna efter i Finder


Felaycha

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har haft ett "problem" i några år nu som jag inte riktigt blir klok på ..

 

Ibland när jag är inne i en mapp i Finder och högerklickar, väljer "ordna efter" och sen väljer bland "namn, typ, program, senast öppnad osv" så lägger sig alla filer efter det. Jättebra. MEN ibland när jag väljer något av dem så lägger det sig under sorterade flikar. Tex väljer jag "ändringsdatum" så sorteras filerna först upp i dessa flikar "senaste 30 dagarna" "augustI" "juli" "juni" osv men alla filer som faller under dessa är inte sorterat efter ändringsdatum utan namn .. så då hjälper det ju föga.

 

Jag förstår inte varför det ibland sorteras upp utan flikar och ibland med och hur ska man få ordning på detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har haft ett "problem" i några år nu som jag inte riktigt blir klok på ..

 

Ibland när jag är inne i en mapp i Finder och högerklickar, väljer "ordna efter" och sen väljer bland "namn, typ, program, senast öppnad osv" så lägger sig alla filer efter det. Jättebra. MEN ibland när jag väljer något av dem så lägger det sig under sorterade flikar. Tex väljer jag "ändringsdatum" så sorteras filerna först upp i dessa flikar "senaste 30 dagarna" "augustI" "juli" "juni" osv men alla filer som faller under dessa är inte sorterat efter ändringsdatum utan namn .. så då hjälper det ju föga.

 

Jag förstår inte varför det ibland sorteras upp utan flikar och ibland med och hur ska man få ordning på detta!

 

 

Jag förstår inte hur du menar. En eller ett par skärmdumpar hade gjort underverk. (Använd "Fullständig redigerare" för att bifoga bilder.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur du menar. En eller ett par skärmdumpar hade gjort underverk. (Använd "Fullständig redigerare" för att bifoga bilder.)

Nu när jag högerklickade kom det upp "Håll ordnat efter" och "ordna efter" vilket det gjorde i alla mappar jag testade förutom i den med dokument där jag upplevde problemen igår samt i vissa mappar med bilder .. "håll ordnat efter" sorterar upp alla filer i mappen utifrån vad jag önskar, namn, ändringsdatum osv medans under "ordna efter" så lägger de sig så som på bild "Skärmavbild 2016-09-21 kl. 08.26.35", filerna sorteras upp under en flik och där lägger de sig i bokstavsordning.

post-79791-0-98077100-1474439783_thumb.png

post-79791-0-88684400-1474439786_thumb.png

post-79791-0-75969900-1474439788_thumb.png

post-79791-0-55708200-1474439790_thumb.png

post-79791-0-37391600-1474439792_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...