Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inget ljud i headset efter uppdatering till iOS 10


beckis

Rekommendera Poster

Nu har jag googlat runt men inte hittat något lösning så jag behöver hjälp av er därute.

Jag har uppdaterat min iPhone 6S till iOS 10 och efter det funkar inte ljudet i mina headset i storytel, spotify, radio m m. Till vanliga samtal funkar de utmärkt. Har testat tre olika headset som alla fungerar i min ipad men inte i iPhonen. När jag startar apparna och drar ut headsetet är det ljud som vanligt. Vad har hänt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat o göra en återställning? Kan ha blivit nåt galet när du uppdaterade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat både omstart och nollställning av nätverksinställningar, dock inte ännu en total återställning. Nu krånglar även samtalen. Ungefär vart tredje samtal som jag tar emot eller ringer är det bara tyst i luren trots att jag ser att mottagaren svarat. Emellanåt hänger sig kameran också och måste startas om. Måste lämna in den nästa vecka då garantin går ut om en dryg vecka. Kan tillägga att den är uppdaterad till 10.0.2, har drygt 19 GB ledig kapacitet och inte massor av appar igång. Spelar ingen roll om jag har headset i, kör högtalare eller utan. Krånglar även vid samtal via Messenger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu har jag googlat runt men inte hittat något lösning så jag behöver hjälp av er därute.

Jag har uppdaterat min iPhone 6S till iOS 10 och efter det funkar inte ljudet i mina headset i storytel, spotify, radio m m. Till vanliga samtal funkar de utmärkt. Har testat tre olika headset som alla fungerar i min ipad men inte i iPhonen. När jag startar apparna och drar ut headsetet är det ljud som vanligt. Vad har hänt?

 

Hej! Har precis samma problem som du, hur har det gått för dig?

Jag köpte min SE för 3 veckor sen och funderar också på att returnera den.

 

Återkom,

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet kvarstår och jag har pratat med apple om det. Har även gjort en total återställning och börjat från början men det hjälpte inte heller. Nästa steg är att skicka in den. Den går inte heller att svara ”som vanligt” emellanåt utan måste slå på högtalare för att höra något. Problemet är inte konstant utan kommer och går. Det känns som jag fick det med iOS 10. Har du samma OS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet kvarstår och jag har pratat med apple om det. Har även gjort en total återställning och börjat från början men det hjälpte inte heller. Nästa steg är att skicka in den. Den går inte heller att svara ”som vanligt” emellanåt utan måste slå på högtalare för att höra något. Problemet är inte konstant utan kommer och går. Det känns som jag fick det med iOS 10. Har du samma OS?

Hej,

Jag har fått samma problem efter uppgradering till IOS 10 på min Iphone 6s

Mistänker ett samband med i och urtag av head-set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har fått samma problem efter uppgradering till IOS 10 på min Iphone 6s

Mistänker ett samband med i och urtag av head-set.

Så är det nog för mig också när jag tänker efter. Jag är i USA just nu och ska gå in i en applebutik senare under dagen och fråga. Känns som att de kanske har bättre koll här borta. Jag återkommer till dig när jag gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det nog för mig också när jag tänker efter. Jag är i USA just nu och ska gå in i en applebutik senare under dagen och fråga. Känns som att de kanske har bättre koll här borta. Jag återkommer till dig när jag gjort det.

Toppen!

Hoppas du har rätt att de har en work-arround, då det är ett frustrerande problem.

En kollega hade dock samma problem men det bara försvann efter några dagar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också problem med ljudet. Efter uppdateringen så blir det inget ljud när jag svarar i handsfree,varken jag eller den som ringer mig hörs. Då måste jag slå på och av högtalarna snabbt för att det ska funka. Om jag lyssnar på Spotify och trycker paus och trycker play igen så hörs inget och jag måste ta ut lurarna ur uttaget och sätta in dom igen. testade rengöra hörlursuttaget men de hjälpte inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smidigt lösning på problemet med telefonen. Fick den utbytt i en Apple Store i Ma, USA då de aldrig varit med om att de inte hunnat hårdvarutesta en lur förut. Efter några minuters väntan konstaterade dem att "vi byter ut den" då de inte kände till problemet sedan tidigare. 20 minuter senare gick jag ut med en ny telefon i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har samma problem. När jag skulle lämna in den på elgiganten sa dom att jag måste göra en fabriksåterställning först. Så nu sitter jag och för över alla bilder..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan upplysa om att problemet kvarstår i nya telefonen (dock inte lika frekvent) så det måste vara en programvarufel. Hoppas det löser sig i nästa OS-uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade/har samma problem med min 5SE.

Inget ljud efter att man hade stoppat I hörlurarna I samtal, dock inte alltid för det kommer bara ibland.

Hjälpte inte att rycka ur lurarna för att få upp samtalet I telefonen... sedan var allt ljud borta, varken musik, knappljud osv fungerar.

Först efter att man hade startat om telefonen så fungerade ljudet igen.

 

Hade även en hackande blåtand som störmoment I bilen när jag körde Spotify, inte konstant men nog så irriterande.

 

Lämnade in telefonen för att få den fixad (Telia) och efter ett par dagar så fick jag ett sms om att den var klar.

Visade sig att jag fick ut en helt ny telefon...okej!?

Men ingen information om vad som hade varit fel på den förra...?

 

3 dagar senare så sitter jag iaf med en helt ny telefon som fortfarande hackar på blåtanden I bilen, vilket absolut kan vara bilen som är problemet.

 

MEN...tappar fortfarande ALLT ljud I telefonen några gånger om dagen...suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej! Har exakt samma problem som ni har och har haft sedan jag köpte min iPhone 6 Plus i februari. Har haft samtalsproblemen från dag ett, det vill säga att när man ringer eller tar emot samtal hörs ingenting trots att samtalet tickar på. Har haft telefonen inlämnad fem gånger på garanti ärenden men fått tillbaks den varje gång med utlåtandet att det inte finns några fel. Tog säkert ett halvår innan jag förstod att man kunde lura systemet genom att klicka på högtalaren och sedan klicka tillbaks till vanligt och då funkar det. Men så går det ju för guds skull inte att hålla på hela tiden. Jag antar också att servicekillarna som jag inte tror du är så superkompetenta precis gjorde sina samtalstester med högtalaren på och då existerar ju inget fel.

 

Igår fick jag i alla fall tid på Apple Store som gjorde tester som inte heller visade på något fel. Men då de hört om problemet tidigare bytte de ut telefonen så jag fick en ny. Installerade den nya telefonen igår kväll ........ med exakt samma problem!! Kuriosa är också att min fru köpte en exakt likadan telefon för två månader sedan och har precis samma problem. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt problem kvarstår i nya luren fast inte varje gång. Det liksom kommer och går. Har ingen aning om vad man ska göra. Någon som har tips? Känns ju mysko att vi är flera som fått telefonen utbytt av den här anledningen och åker på samma problem igen. Jag har testat fyra olika headset (både apples och andra) och det spelar ingen roll heller. Vi har två till likadana lurar i familjen som kör samma OS som jag men de har inte detta problem över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat annat SIM-kort och andra operatörer?

SirKnasen; har inte testat annat SIM-kort eller operatör. Jag har Telia. Skulle det kunna hjälpa att byta ur sim-kortet tror du? På vilket sätt? Värt att testa i alla fall. Ringer Telia direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat det. fick nytt simkort av Tele2 och det blev ingen skillnad. Min fru som har exakt samma problem har annan operatör så det verkar inte spela ngn roll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har exakt samma problem med min iPhone 6S 64 GB. Uppstod när jag uppdaterade till iOS 10. Telia har aldrig hört talas om det säger dem.

 

Kom också på ganska snabbt att det fungerar att trycka på och av högtalaren så får man ljudet där man vill ha det. Men som flera andra skriver är det ju inte så himla praktiskt eller rolig lösning.

 

Är det någon av er som använder VPN på telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Telia och har haft otaliga samtal med dem angående detta så de vet om det om de bara sökt i sina system. Använder inte VPN. Ska uppdatera till 10.2 nu och se om det hjälper - även om det inte nämns något om det i infon om den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack för snabbt svar! Skönt på något sätt att höra att fler har samma irriterande problem.

 

Jag har märkt att det fungerar oftare utan VPN påslaget. Men det kanske bara är inbillning..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Har inte haft detta problem men när jag haft andra uppkopplingsproblem har en nollställning av nätverk hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat att nollställa allt, inkl nätverksställningar, fabriksåterställning m m men det hjälper tyvärr inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...