Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kopiera filer automatiskt till ett moln.


Globetrotter81

Rekommendera Poster

Globetrotter81

Hej,

 

Jag är en relativt nybörjare med MAC och undrar om det går att kopiera filer automatiskt till ett moln. Har använt Dropbox men då måste jag kopiera mappen och sedan dra den till Dropbox, annars hamnar hela mappen på dropbox utan kopia och vill ha kvar den i min dator. Lätt att glömma och då jag använder min dator till mitt företag vill jag kunna säkerhetskopiera på ett enkelt sätt.

 

Tacksam för tips som gärna är billiga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag är en relativt nybörjare med MAC och undrar om det går att kopiera filer automatiskt till ett moln. Har använt Dropbox men då måste jag kopiera mappen och sedan dra den till Dropbox, annars hamnar hela mappen på dropbox utan kopia och vill ha kvar den i min dator. Lätt att glömma och då jag använder min dator till mitt företag vill jag kunna säkerhetskopiera på ett enkelt sätt.

 

Tacksam för tips som gärna är billiga.

 

 

Det du lägger i dropboxmappen ligger även kvar i din dator. I dropboxmappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De synkar väl? Är det inte så dropbox funkar?

 

 

Och det betyder i praktiken kopiera något polken beskrev

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De synkar väl? Är det inte så dropbox funkar?

Ja, det det synkas. Dvs det du har i din Dropboxfolder, synkas med den på Dropbox, och kanske med en till Dropboxfolder på en annan enhet. Vilket gör att om du t ex har dropbox installerat på både dator och telefon, och tar bort 1 fil i telefonen, så synkas det och filen försvinner även på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,