Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Borde inte iOS ha en egen forumavdelning under operativsystem?


wallraff

Rekommendera Poster

Ios är "Unix-like" och det finns en avdelning för Unix och Linux. Å andra sidan är OS X också Unix, men har en egen avdelning. Vad gäller Ios så finns det ju som TV OS och Watch OS också. Ska de ingå där eller också ha egna avdelningar? Kanske bättre då att ställa frågor om operativsystem och appar under respektive hårdvaras delforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Alix. iOS, TV OS m fl är ju betydligt mer inlåst än Mac OS och Windows.

 

Så respektive hårdvara borde vara bättre, och de avdelningarna finns ju redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu tittar på hur stort iOS är så borde det ha en egen rubrik för besökarens skull så de ska slippa fundera var det passar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H

 

Precis skickat frågan vidare till übermoderator Anders Wollner.

Han var väl den förste som svarade i tråden. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H

 

Han var väl den förste som svarade i tråden. :fundersam:

 

Hmmm.... minnet är inte långt, men kort.... :dumstrut: :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu tittar på hur stort iOS är så borde det ha en egen rubrik för besökarens skull så de ska slippa fundera var det passar in.

I så fall borde detsamma gälla Android. Men jag tycker ändå inte det. Frågor om inlåsta OS passar bättre ihop med respektive hårdvara. Under "Bärbara prylar från Apple" > "iPhone" står det redan för övrigt så här: "Ställ dina knivigaste frågor om iPhone eller Ipod Touch och dess system ..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så fall borde detsamma gälla Android.

 

Kanske det, men det är inte en Appleprodukt. Vi kan ju börja med att se till att Apples grejor har vettiga avdelningar först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har de inte det?

 

Det var väl det som tråden undrade. Det saknas en iOS-avdelning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så fall borde detsamma gälla Android. Men jag tycker ändå inte det. Frågor om inlåsta OS passar bättre ihop med respektive hårdvara. Under "Bärbara prylar från Apple" > "iPhone" står det redan för övrigt så här: "Ställ dina knivigaste frågor om iPhone eller Ipod Touch och dess system ..."

 

 

Finns andra ställen ni kan snacka om det än här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte iOS ha en egen forumavdelning under operativsystem?

Frågan har varit uppe tidigare (var jag som efterlyste). Och frågor om iOS hamnar i resp iPhone el iPad-avdelning.

 

Det är ju på gott och ont att lägga till ytterligare ett. Och har man ett för iOS kommer säkert fler sen och vill ha ett för watchOS, tvOS osv... Kan bli rätt plottrigt s a s. Nu är ju inte iOS (och de andra) direkt ett system man “jobbar i”, utan oftast är det kopplat till användning då, på iPhone/iPad.

 

En lösning kan ju vara att slå ihop iPhone/iPad/iPod till en (1) avdelning, så har man allt (iOS) där då - under bärbara…. Precis som de har en gemensam för appar resp tillbehör där.

 

Skulle också underlätta ur ett städperpektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka är "ni" och vad innebär "det"?

 

 

Hur ska jag veta vilka dom är men tydligen gör du det eftersom du säger att det borde finnas en avdelning för det.

För du föreslår väl inte en till avdelning utan att veta behovet?

Dessutom är detta ett forum som handlar om Apple´s hårdvara och mjukvara.

Android passar inte in i den kategorin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Hur ska jag veta vilka dom är men tydligen gör du det eftersom du säger att det borde finnas en avdelning för det.

För du föreslår väl inte en till avdelning utan att veta behovet?

Dessutom är detta ett forum som handlar om Apple´s hårdvara och mjukvara.

Android passar inte in i den kategorin.

 

Vi har många användare som har Mac men ingen iPhone. Det finns en hel del att titta på när det gäller att få en Androidlur att lira med iPhone och Mac. Precis som det finns en avdelning om Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vi har många användare som har Mac men ingen iPhone. Det finns en hel del att titta på när det gäller att få en Androidlur att lira med iPhone och Mac. Precis som det finns en avdelning om Windows.

 

 

Den finns för att Windows går att köra på Mac.

När android går att köra på en iPhone accepterar jag en egen avdelning för det.

 

Behöver man hjälp med android finns det bättre ställen än MacWorld

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så fall borde detsamma gälla Android. Men jag tycker ändå inte det. ...

 

Hur ska jag veta vilka dom är men tydligen gör du det eftersom du säger att det borde finnas en avdelning för det. ...

Du kan väl ändå försöka förstå mina inlägg i stället för att fördomsfullt tro att jag tycker något jag inte tycker. Men jag ska omformulera den rödfetade texten så att den blir svår att missförstå: JAG VILL INTE HA NÅGOT ANDROID-DELFORUM.

 

Och inte något Ios-delforum heller. Operativsystemet och dess appar ska diskuteras under respektive hårdvaras rubrik. Exempel:

 

TS har en Ipad där Ios och/eller en app strular för TS där > TS postar då frågan under delforumet "Bärbara prylar från Apple" > "iPad".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Den finns för att Windows går att köra på Mac.

När android går att köra på en iPhone accepterar jag en egen avdelning för det.

 

Behöver man hjälp med android finns det bättre ställen än MacWorld

 

Verkligheten ser ju också ut så att många har Androidlurar och Macdatorer tex jag. Man kan av vänlighet och kundomsorg hjälpa människor fast man inte måste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Verkligheten ser ju också ut så att många har Androidlurar och Macdatorer tex jag. Man kan av vänlighet och kundomsorg hjälpa människor fast man inte måste.

Om iOS inte får en egen avdelning ska då android absolut inte få en. Ingen som sagt något om att inte hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om iOS inte får en egen avdelning ska då android absolut inte få en.

 

Ingen har sagt annorlunda. Diskussionen gick att det kanske vore bra med en iOS-avdelning. Och kanske då en Android-dito. Det kan vara en bra ide.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bättre med hårdvarudelforum eftersom samma OS ändå skiljer sig åt i praktiken beroende på just hårdvaran. Exempelvis touchfunktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bättre med hårdvarudelforum eftersom samma OS ändå skiljer sig åt i praktiken beroende på just hårdvaran. Exempelvis touchfunktioner.

 

Det är väl det som är den springande punkten när jag har tänkt efter. Det är samma OS X på alla burkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...