Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sortering av bilder och videor i Bilder


Tulpan

Rekommendera Poster

När jag lägger in mina foton och videor i en mapp (till ex semester 2016) i Bilder så finns de i datumordning, när jag importerar foton och videor från annan användare ( samma semester) kommer bilder i datumordning men samtliga videor finns samlade längst ner.

Tittar jag på info står det rätt datum på foton men på videor står datumet när jag importerade de, till exempel dagen datum. Vill gärna ha videor i rätt ordning också.

iMac (27 tum, mitten av 2011)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack för det snabba svaret :) men tyvärr fanns inte lösningen på mitt problem beskrivit där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka förklara lite bättre kanske.

 

Jag och min fru tar semesterbilder med varsin iPhone 6s. När vi kommer hem laddar jag in mina foton och videor i min bilder bibliotek, min fru gör likadant i sin bilder bibliotek,

Jag gör sedan ett album, semester 2016. Där ligger allt i datum och tidsordning.

 

När jag sedan importerar bilder från min fru,s album ( som är ett delat album) i bilder bibliotek till mitt semester album kommer hennes bilder i rätt ordning och tid bland mina bilder.

Däremot kommer videor samlade längst ner i albumet. Tittar man sedan på info ser man att det finns ett nytt datum inlagd, till exempel dagens datum.

 

Detta händer inte med bilderna, bara med videor.

 

Vet någon var detta kan bero på? Vill gärna ha videor i rätt ordning också.

 

Tusen tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...