Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alternativ app för att skicka sms


Alix

Rekommendera Poster

Jag är lite av en nybörjare på Iphone (Ios 10). Kan man installera en annan app för att skicka enbart sms? Och då menar jag inte konstiga appar som skickar gratis-sms och liknande. Jag är inte nöjd med Meddelanden (även om jag väl med tiden kan vänja mig). Jag är inte intresserad av iMessage-funktionaliteten utan använder andra meddelandeappar (Hangouts och Whatsapp). I Android kan man göra Hangouts till sms-app, men det går inte i Ios. Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMessage-funktionen går väl att stänga av? Om du nu inte vill använda den alls.

Jag var väl otydlig. Det är avstängt, jag använder andra meddelandeappar, men söker ett alternativ till Meddelanden för att skicka vanliga sms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Signal

 

“you can communicate instantly while avoiding SMS fees, create groups so that you can chat in real time with all your friends at once”

Tack, men meddelandeappar har jag redan, jag vill bara kunna skicka vanliga sms med en annan app än Meddelanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var väl otydlig. Det är avstängt, jag använder andra meddelandeappar, men söker ett alternativ till Meddelanden för att skicka vanliga sms.

Ja, jag missförstod dig där. Möjligen brast jag också i empatisk förmåga och kunde inte riktigt ta in att du inte var nöjd med Meddelanden – som ren SMS-app!

Variationerna på hur man skriver och tar emot ett SMS torde vara begränsade. Vari består ditt missnöje?

 

Min egen erfarenhet säger att det oftast funkar bäst med Apples egna (medföljande) program (både i iOS och OS X) på grund av den integration som operativsystemen och programmen till stor del bygger på.

Du är ju själv inne på att vänja dig med tiden…

Jag misstänker att Android (där min erfarenhet är starkt begränsad, visserligen) har ett helt annat upplägg.