Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trilskande Icloudnyckelring


Alix

Rekommendera Poster

post-28798-0-69489900-1473842480_thumb.png

 

post-28798-0-25905500-1473842586.png

 

 

Jag kan inte aktivera/återskapa Icloudnyckelringen. Jag matar in säkerhetskoden både i Macen och på Iphonen. Och den fungerar (numera). Men får samma felmeddelandeloop hela tiden. Om och om igen. "Kommunikationsproblem med Icloud". Tacka f-n för det... :superirriterad:

 

Tacksam för svar hur jag ska göra. Är beredd att radera hela rasket om så behövs! :D

 

Edit: I nuläget är nyckelringen avstängd i både Mac och Iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I går, i samband med uppdatering till iOS 10, fastnade både telefonen och iPaden då lösenordet för iCloud hade fyllts i. Då fick jag också beskedet ”Kommunikationsproblem med iCloud”. Var tvungen att starta om enheterna. Och då har jag inte ens iClouds nyckelring aktiverad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I går, i samband med uppdatering till iOS 10, fastnade både telefonen och iPaden då lösenordet för iCloud hade fyllts i. Då fick jag också beskedet ”Kommunikationsproblem med iCloud”. Var tvungen att starta om enheterna. Och då har jag inte ens iClouds nyckelring aktiverad.

Jag beklagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Men du tror inte att det relaterat, då?

Ingen aning, det är därför jag ställer frågor. Jag har inte uppdaterat till Ios 10. Men jag hade samma problem i förrgår och dagarna dessförinnan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples servrar är väl på gränsen till överbelastning måhända...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples servrar är väl på gränsen till överbelastning måhända...

Ja, fast som jag nyss skrev, vilket du inte hann se antar jag, så har problemet varit så här ett antal dagar innan Ios 10 kom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var också inne på att det var servrarna som inte riktigt kunde leverera. I så fall skulle det båta föga om du raderade saker lokalt.

Men mitt antagande var kanske helt felaktigt, om du nu har haft problem redan tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu uppdaterat till Ios 10, vilket gick bra. Problemet med nyckelringen består dock. Nåja, det är inte hela världen, får fylla i en del användarnamn och lösenord manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag nollställde nyckelringen, trots att jag hade rätt kod. Känns som en fånig lösning, men en lösning är det ju; ett alexanderhugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Hur får jag bort felmeddelanden?

 

Varje gång jag starar dator vill Safari öppna automatiskt, och får meddelandet att nyckelringen inte kan hittas?

 

Vad gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Safari startar automatisk kan förmodligen bero på att den ligger som Startobjekt i Användare och Grupper i Systeminställningar.

 

Ta bort den där

Markera Safari och klicka på -tecknet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...