Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Alix

Geekbench 4 – ris eller ros?

Rekommendera Poster

Geekbench har kommit i version 4 nyligen. Jag laddade ned den och det går nu att köra 64 bitar utan att köpa licens (ingen uppgradering finns från GB3). I "try-out"-läge är informationen något mer knapphändig i GB4 än i GB3 (jag har den köpta versionen för 64 bitar). Men framför allt skiljer sig resultaten åt högst väsentligt. Nedan ser ni två körningar jag gjorde i min Mac mini, med i övrigt exakt samma förutsättningar. Det rödmarkerade är information som finns i GB3 men inte i GB4.

Då jag använder Geekbench för att mäta skillnaden mellan varje ny OS X (kommande Mac OS) så är nya Geekbench 4 därför ointressant, resultatet är helt enkelt inte "kompatibelt". Men om man börjar testa med El Capitan är förstås GB4 ett självklart val (och billigare = gratis, om man så vill).

Geekbench 3 (64 bitar):

post-28798-0-36979800-1473428215_thumb.png

Geekbench 4 (64 bitar "try-out"):

post-28798-0-87692400-1473428216_thumb.png

Macworld refererar direkt eller indirekt till Geekbench i många artiklar, senast idag angående mängden RAM i nya Iphone, därför kan det vara av intresse att göra en artikel om Geekbench. Den finns även till Android och Ios.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...