Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bildström Iphone 5s


redd3vil

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min Iphone började leva sitt egna liv innan idag. Det började med att den startade om sig själv, men lyckades aldrig starta upp systemet. Den fastnade på skärmen där äpplet visas när man startar upp Iphone, efter 20-30 sekunder blev skärmen blå och sen började proceduren om igen. Uppdaterade telefonen förra veckan till senaste uppdateringen. Efter många om och men, lät jag telefonen ligga och vila i 30 minuter. När jag sen försökte starta den så ville den att jag skulle koppla in den till iTunes. Det slutade med att jag fick återställa den till fabriksinställningar för att sedan återskapa från säkerhetskopia från datorn. Har inte varit flitig på att säkerhetskopiera telefonen, kopian var sen februari.

 

Men nu till min fråga, självklart så saknar jag alla bilder och videos tagna efter säkerhetskopian. Har hela tiden haft bildström aktiverat. Men jag har endast fått tre bilder från i somras. Var är resten av bilderna?

 

Och ännu konstigare, tycker jag, öppnar jag upp safari i telefonen så ser jag vilka flikar jag hade öppna i iPhonen innan den flippade ur idag. Finns bilderna någonstans att få tag på? Eller det är helt kört? De ligger inte på iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bildström är en temporär lagringsplats för bilder, till skillnad mot iCloud bildbibliotek. Bilder raderas automatiskt från Bildström efter en viss tid. Idén med bildström var att fungera som en mellanlagring, bilder från iPhone hamnar i bildström, sen öppnar du iPhoto i Macen och för över bilderna från bildström där - och tvärtom. Med iCloud bildbibliotek, som kom med programmet Bilder som ersatte iPhoto, så har du bilderna permanent på iCloud och kan laddas upp/hämtas hem från iPhone och från programmet Bilder i Mac.

​Bildström kräver dessutom wifi, det är genom wifi som bilderna kommer från iPhone till bildström. Det räcker inte med internet i mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag bytte mobil nyligen, och märkte att bildströmmen inte längre uppdaterades mellan paddan och mobilen. Har alltid tyckt det var så praktiskt att alla bilder fanns på båda enheterna.

Satte mej ned och sökte och kontrollerade inställlningar, la in alla bilder från iPhonen i datorn (går ju tyvärr inte att lägga in bilderna från iPaden på samma sätt).

Sedan aktiverade jag iCloud och det började föra över bilder, men dö försvann bildströmmen helt! På båda enheterna!

Vet inte vad jag gjorde fel här...

Har sökt men inte hittat någon annan som har förlorat bildströmmen helt och hållet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...