Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snälla hjälp! Bilder borta iPhoto-händelser!


Nealinz

Rekommendera Poster

Hej!
Jag skulle vara evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta.
Jag importerade viktiga bilder den 26:e till Iphoto. Nu när jag skulle gå och kolla på bilderna så finns det mappar på händelser med olika datum men just den 26:e är tom. har även försökt hittat bilderna på platser, samt senaste 12 månaderna. ( självklart kollat under bilder också)

Har någon någon aning om vart jag kan hitta dessa bilder, är väldigt viktiga bilder..

post-79726-0-04596000-1472848426_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var fick du bilderna ifrån? Minneskort från kamera? Går kamerans klocka rätt (på datum)?

 

Kollat de allra äldsta händelserna? För om kameran klocka gick fel hamnade bilderna bland de äldsta bilderna.

 

Kollat iPhotos papperskorg? (Den har en egen, skiljd från Finders papperskorg.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Om du har importerat bilderna så finns de i biblioteket men det kan ha blivit skadat och visas kanske inte som de ska.

 

 

Du skall dock börja med att säkerhetskopiera ditt iPhoto-bibliotek så att ingen mer skada inträffar medans du försöker återskapa ditt material.

 

Leta reda på en extern hårddisk, har du ingen sådan för säkerhetskopiering är det idag du skall köpa det. 2 TB finns för dryga 1000-lappen. 1 TB för 600-700. Därefter kopierar du iPhoto-biblioteket till din externa hårddisk.

Först nu är det dags att leta efter dina försvunna bilder. Jag skulle föreslå att du börjar med att försöka reparera biblioteket.

 

LÄNK till en guide

 

Avsluta iPhoto helt. Håll inne ⌘ + alt och klicka på iPhoto-ikonen. Jag skulle börja med att välja alternativet "Reparera behörigheter", därefter väljer du "Reparera databas".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Har du någon aning om hur felet uppstått? Jag har sett liknande hända efter att en import misslyckats när det finns för lite utrymme på hårddisken.

 

Innan du börjar leta bör du försäkra dig om att du har minst 10-20% ledigt på hårddisken som biblioteket ligger på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...