Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Minskat utrymme - Hårddisk full


acapeiia

Rekommendera Poster

Hej!

Hoppas kunna få lite vägledning med varför min Macbook Pro (256 GB) från 2013 nu endast har 1,6 GB ledigt utrymme kvar.

 

Har försökt luska ut med både Daisy Disk och Omni Disc Sweeper vad det är som tar plats men är rädd för att radera filer som man kanske inte bör radera ...

 

Har även tagit bort garageband då det är en av de programmen som tar mycket plats men aldrig används. Har även försökt resa på allt jag inte behöver samt tömt papperskorgen.

 

Är medveten om att jag har en hel del bilder, men verkar inte vara det som tar upp mest plats?

 

 

Någon som har några tips?

 

Tack!

 

post-78851-0-77967200-1472836582_thumb.png

post-78851-0-66443300-1472836585_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har otroligt mycket i Application Support, det är nåt fel

Den mappen finns i ditt användarbiblitek

 

Gå upp i Findermenyn, under Gå, håll ner alt-tangenten så kommer det dolda Biblioteket fram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har även tagit bort garageband då det är en av de programmen som tar mycket plats men aldrig används. Har även försökt resa på allt jag inte behöver samt tömt papperskorgen.

 

 

Själva programmet tar inte så mycket plats. Det är alla loopar i biblioteket som tar plats kanske 3-4 GB.

...

iPhoto har en egen papperskorg som måste tömmas separat. Har man slängt många bilder blir det fort GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garanterat en väldans massa iPhone/iPad backuper i iTunes.

De sparas i ~/Library/Application Support/MobileSync/Backup/

Men du raderar backuperna via iTunes.

https://support.apple.com/sv-se/HT204215

 

Tog bort ... 4 eller 5 gamla versioner. Frigjorde genast 30 GB. Tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset här med - Inne och rensar... Typ Gamla versioner av Spotify från typ 3 år tillbaka eller något....!

:whistling:

 

 

Synd bara att där är rätt många mappar man inte vågar rensa då man inte vet vad dom tillhör... Bl.a. en "iLifeAssetManagement" som tar 12 Gb hos mig, full av mappar med random namn fulla av siffror och bokstäver bara...

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Synd bara att där är rätt många mappar man inte vågar rensa då man inte vet vad dom tillhör... Bl.a. en "iLifeAssetManagement" som tar 12 Gb hos mig, full av mappar med random namn fulla av siffror och bokstäver bara...

 

:totaltgalen:

Man kan göra som jag gjorde nyss. Googla. Här är svaret.

 

https://discussions.apple.com/thread/4238464?tstart=0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpa sig lite mer iCloud lagringsutrymme och köra iCloud-backup och iCloud-bildbibliotek med optiemerad lagring och skrota iTunes backup och bildström helt kanske kan vara ett alternativ för att frigöra lagringsutrymme i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpa sig lite mer iCloud lagringsutrymme och köra iCloud-backup och iCloud-bildbibliotek med optiemerad lagring och skrota iTunes backup och bildström helt kanske kan vara ett alternativ för att frigöra lagringsutrymme i datorn?

 

En intressant svar på den frågan för mig är att jag kör min iPhone Backup i iCloud, och där ligger ingen säkerhetskopia som visas i iTunes när man kollar - men där låg ändå kvar två stycken på 3,5 och 1,2 GB i Application Suport mappen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan göra som jag gjorde nyss. Googla. Här är svaret.

 

https://discussions.apple.com/thread/4238464?tstart=0

 

Tack, slapp jag! ;)

 

Intresssant nog har jag aldrig öppnat nya Photos och inte heller haft gamla iPhoto öppet på flera år, när det fanns på min dator - så varför dessa "Photo Stream" mapparna ligger där då är väldigt mysko kan man tycka...

 

- Borde å andra sidan inte heller va några problem att ta bort dom då...

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...