Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpråd: Vilken skärm hade du valt och varför?


viggops

Rekommendera Poster

marcushedenstrom

Jag har nummer två i listan; U2515H.

 

En sak att tänka på med dessa är att de har samma upplösning som många 27-tummare på 25 tum. Du har till och en 24-tummare där med samma upplösning. Det är kring 120 ppi (points per inch) som gör att allt blir smått på skärmen om du inte skalar upp på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte HPZ27s i somras, den har 4K. Är det nån vidare skärm? Dyr var den, ordinarie pris 7 999 på Dustinhome.se, ett demoex var billigare (6 595) så jag slog till. Bortsett från att grafikkortet i Mac Pron:n är för dåligt vet jag inte om skärmen matchar typ Dell motsvarande. Skärmen ska vara matt, men är ändå blank på något sätt. Den förra skärmen, HPZ24-w, var riktigt matt. Saknar den nästan emellanåt. Men byter jag grafikkort så blir det nog bättre bild, gällande färger och skärpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en Dell U2515H på jobbet. Gillar den skarpt men 2560x1440 är lite i plottrigaste laget på en 25" skärm men upplösningen är ett måste om man har mycket igång samtidigt.

 

Privat hemma har jag en Dell U2415, väldans trevlig den med. 1920x1200 på 24" känns lagom för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...
skogsmulle101

Det var ett tag sedan jag köpte skärm.

Vad skulle ni som är uppdaterade köpa till en map 2011?

Budget ca 2500kr. Jag har en DVI kabel DisplayPort kabel så det kan vara bra att det finns på nya så slipper jag fler adaptrar (om nya skärmen inte har Thunderbolt förstås. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...