Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

davidredjoy

Rekommendera Poster

Tja!

 

En undran, någon som vet om det finns möjlighet till att titta tillbaka i ens dators cpu-användning? För min del t.ex. skulle jag vilja veta vad det är som gör att datorns cpu "peakar" som den gör helt plötsligt (se bild nedan). Som ni ser är cpu-användningen ganska hög hela tiden precis innan - detta är den alltid så fort jag kollar Netflix i Google Chrome - men sen efter typ 5-10min så är det precis som den får nog och cpu'n peakar långt över vad den klarar av och Netflix hackar och ibland hänger sig till och med...

 

Jag blir tvungen att pausa Netflix för att cpu'n ska lugna sig annars slutar den inte hacka... Som jag nämnt innan på detta forum tror jag det handlar om att min dator är för gammal och seg för att streama 720p och att det är därför det tar mycket på cpu'n...

 

Men undrar ändå, hade gärna fått reda på exakt varför den peakar massivt där istället för att fortsätta gå jämt...

 

Anyway, så här ser det ut:

post-74999-0-40589600-1471435374_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAd är det för dator och vilket OS X? Hur mycket RAM har du och hur mycket plats har du på hårddisken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAd är det för dator och vilket OS X? Hur mycket RAM har du och hur mycket plats har du på hårddisken?

 

Sorry, tog förgivet att folk minns sånt från senaste inläggen :P

 

- MacBook 5,1 (Alu) (Late 2008) / El Capitan / 4GB Ram / 80Gb+ ledigt...

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ingen som vet något om en Aktivitetshanterare där man kan se historia på ens cpu med detaljer om VAD som tar cpu-kraften och varför?

 

:laserbok:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sorry, tog förgivet att folk minns sånt från senaste inläggen :P

 

- MacBook 5,1 (Alu) (Late 2008) / El Capitan / 4GB Ram / 80Gb+ ledigt...

 

:totaltgalen:

Få se nu ... vi är en 50.000 medlemmar på forumet och det postas hundratals inlägg varje dygn. Flåt att jag glömde bort dig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ingen som vet något om en Aktivitetshanterare där man kan se historia på ens cpu med detaljer om VAD som tar cpu-kraften och varför?

 

:laserbok:

INte mer än det som finns i aktivitetshanteraren. Klicka in den med jämna mellanrum och se vad den säger. Du kan ju också lägga processorstaplar i Dockan eller flytande på skrivbordet om du vill ha bättre koll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...