Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphoto - Kommer ej åt bilder


jonatannn

Rekommendera Poster

Har en "gemensam" dator med frugan hemma. Av någon konstig anledning så är båda administratörer på datorn. Jag tror att detta kan vara problemet till det som har hänt i iPhoto.

 

I vissa händelser kan jag ej se alla kort utan det dyker upp en svart bild med vit varningstriangel. Antar att min fru lagt in bilden i Iphoto därav kan jag inte se den men hur tusan skall jag göra för att se den på min inloggning???

 

Hon kan se alla bilder på sin inloggning, även de som jag lägger in i iphoto. Vet ej varför det blir såhär och behöver hjälp att rätta till det. Är det en behörighetsinställning och var gör man den i så fall??

post-14719-0-60935300-1470937220_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ligger ditt iPhoto-bibliotek?

Var ligger fruns iPhoto-bibliotek?

Ligger bilderna i biblioteket (grundinställning i iPhoto) eller ligger de spridda över hela disken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ligger ditt iPhoto-bibliotek?

Var ligger fruns iPhoto-bibliotek?

Ligger bilderna i biblioteket (grundinställning i iPhoto) eller ligger de spridda över hela disken?

Vi har gemensamt iphotokonto och biblioteket ligger i min användarmapp i foldern "bilder".

 

När jag tar bilden och kopierar den från iPhoto måste jag uppge lösenord för att få åtkomst till den och då är ändå jag admin. Hon har lagt in flera andra bilder som jag kan se men på flera bilder är jag "utelåst" trots att jag är admin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har både du och din fru nedanstående inställning ikryssad?

post-11001-0-17351000-1470976531_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att flytta hela biblioteket till din mapp "Delat" i stället.

Det är förmodligen en rättighetssak och i "Delat" så har ni mer jämlika rättigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...