Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airplay


janne49

Rekommendera Poster

Jag har varit macanvädare sedan slutet av 2009. Jag har en iMac 27 med op El Capitan, version 10.11 6. Enligt information som jag fått från olika håll så ska airplay inte finnas i min mac men sedan jag köpte en ny förstärkare, Marantz M-CR511N med airplay, blåtand mm, så dök plötsligt airplay upp både på ljud ut i macen och förstärkaren. Detta bara någon dag efter att jag installerat Marantzen. Jag hann inte kolla detta för det försvann för att inte visa sig förrän för ett par dagar sedan.

 

Jag använde det i slutet av veckan och det fungerade klockrent. Igår borta igen. det gick inte att spåra var i datorn det finns. Idag är det där igen som alternativ på ljud ut. När jag aktiverar airplay så stängs blåtanden ner.

 

Jag antar att det måste finnas både i macen och Marantzen för att kunna fungera.

 

Är det någon som vet något om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Jo, Airplay har funnits i OS X hur länge som helst. Inget konstigt med det. Men det syns inte i menyn förrän du faktiskt har en mottagare på nätverket, så därför har du kanske inte sett den förut. Se till att förstärkaren är påslagen och med på nätverket och kolla igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, Airplay har funnits i OS X hur länge som helst. Inget konstigt med det. Men det syns inte i menyn förrän du faktiskt har en mottagare på nätverket, så därför har du kanske inte sett den förut. Se till att förstärkaren är påslagen och med på nätverket och kolla igen.

Hej och tack.

 

Oavsett om jag haft marantzen igång så har airplay verkat som om det gör som det vill. Det finns naturligtvis någon form av förklaring.

Men det är skumt. Sedan jag lade in min fråga så har macen varit i vila och nu när jag väckte den så finns inte airplay som alternativ i "ljud ut" trots att marantzen är igång. Den ligger inkokad på nätverket.

 

Egendomligt, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...