Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Firefox – nyheter och uppdateringar


xeric

Rekommendera Poster

Problemet är mest att jag följer minsta motståndets lag. Jag är van vid Stylebot. Stylish klurade jag ut när jag testade Safari. Men nu har jag glömt av det...

 

Du kanske kan guida? Några småfrågor:

 

1. Hur byter jag ut det mörkgrå i överkant av fönstret? Fixat

2. Hur gör jag typsnittet större i bokmärkesraden?

Stylish är bara för websidor - inte för GUI.

  • Kolla efter ett annat tema bara. Finns massor av stilar som ändrar färgen. Jag kör (bl a) den här. Texten blir väl sådär, men det är en behaglig färg för ögonen.
  • Tror inte man kan ändra det sådär bara - men det finns ett tillägg: Theme Font & Size Changer som förmodligen löser det. (Förmodligen skriver jag eftersom jag inte använt det själv.)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stylish är bara för websidor - inte för GUI. ...

Ja, det vet jag.

 

...

  • Kolla efter ett annat tema bara. Finns massor av stilar som ändrar färgen. Jag kör (bl a) den här. Texten blir väl sådär, men det är en behaglig färg för ögonen.
  • Tror inte man kan ändra det sådär bara - men det finns ett tillägg: Theme Font & Size Changer som förmodligen löser det. (Förmodligen skriver jag eftersom jag inte använt det själv.)

Jo, jag hittade som sagt hur man ändrar tema. Ska kolla det där tillägget. Texten är för liten.

 

Tack!

 

Edit: Nej, tillägget funkar inte.

 

post-28798-0-11094000-1510777377_thumb.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det vet jag.

 

Jo, jag hittade som sagt hur man ändrar tema. Ska kolla det där tillägget. Texten är för liten.

 

Tack!

 

Edit: Nej, tillägget funkar inte.

 

attachicon.gifdump.png

Testa och se om det hjäler att sätta den med “legacy” till true:

 

about:config?filter=extensions.legacy.enabled

 

Har inte provat det själv (kör 56'an och har den på 'true'), men det skall visst funka:

 

How to enable legacy extensions in Firefox 57 | ComTek Computer Services Inc.

 

- - -

 

De har ju alldeles nyligen gått över till WebExtensions - och det finns massor av tillägg som inte är uppdaterade än. Känns lite stress över att de gjort så nu. Å andra sidan om man kan välja det så med en inställning - så sätter man ju lite bra press på de som gör tilläggen att komma igång och fixa dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa och se om det hjäler att sätta den med “legacy” till true:

 

about:config?filter=extensions.legacy.enabled

 

Har inte provat det själv (kör 56'an och har den på 'true'), men det skall visst funka:

 

How to enable legacy extensions in Firefox 57 | ComTek Computer Services Inc.

 

- - -

 

De har ju alldeles nyligen gått över till WebExtensions - och det finns massor av tillägg som inte är uppdaterade än. Känns lite stress över att de gjort så nu. Å andra sidan om man kan välja det så med en inställning - så sätter man ju lite bra press på de som gör tilläggen att komma igång och fixa dem.

Mja, jag gör nog så att jag väntar, har ingen brådska. Jag pillar med annat så länge (Stylish... Hur var det man gjorde nu igen... Om bara Stylebot funnes för Firefox...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, jag gör nog så att jag väntar, har ingen brådska. Jag pillar med annat så länge (Stylish... Hur var det man gjorde nu igen... Om bara Stylebot funnes för Firefox...)

Äsch, jag kastar in handduken... Stylish har ändrats och jag fattar ingenting. Vad, då, logga in och ladda upp? :stjarnsmall:

 

Ja, med nya Stylish känns det som de mer fokuserar på att kunna använda/ladda up stilar med userstyles.org. Har aldrig anv en still därifrån - utan har den för att göra “korrigeringar” på olika ställen - t ex här. :)

 

Men det är bara att strunta i det. Den nya versionen av Stylish funkar för i princip samma som förut.

 

Hantera stilar -> Skapa ny

Fyll i css-koden du vill använda, och ev ange vilka sidor &/el domäner det skall gälla.

Aktivera.

 

Exempel:

post-64246-0-98360000-1510786276_thumb.jpg

post-64246-0-21155200-1510786287_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt att se var man ska dra om man öppnar ett till fönster eftersom det svarta läggs kant i kant med varandra. Det blir till att gissa lite. Ok att det syns tydligare i vänstra kanten men jag skulle ha föredragit ett annat utseende.

 

attachicon.gifSkärmavbild 2017-11-15 kl. 23.12.53.png

Jag tror det förvalda temat verkar vara ett av de 2 “Compact” som kom för ngn version sen. Testa med ett annat tema.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 2 months later...

dump.png.ed0f918b7f37d631e0e2b120abfaa6cc.png

 

Firefox ber att man använder Google Authenticator som förstahandsval. Och jag som trodde att Google var anatema? :fundersam: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Firefox har just släppt ett otroligt smart tillägg:

 

Firefox Multi-Account Containers – Tillägg för Firefox

Läs mer: Put your multiple online personalities in Firefox Multi-Account Containers | The Firefox Frontier

 

T ex för er som eventuellt använder FB. Man har ett konto som är jobbets som man sköter, och ett privat - så kan man vara inloggad på båda samtidigt. Eller man har fler Gmail konton i familjen, men bara en dator, osv.

 

Bra där! :yeahbaby:

?????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...