Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ansluten som gäst !?


LuBbe

Rekommendera Poster

post-51979-0-17932200-1470060273_thumb.jpg

 

Får upp detta i finder ibland ...

Ngn som kan förklara vad det är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar innebära att det finns en påslagen delningsfunktion i nämnda trådlösa/trådade enhet. Gäster kan då ansluta till sådant som gäster tillåts ansluta till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar innebära att det finns en påslagen delningsfunktion i nämnda trådlösa/trådade enhet. Gäster kan då ansluta till sådant som gäster tillåts ansluta till.

 

 

Skulle det kunna bli "så här" om jag t.ex. "matat ut" min externa hårddisk där jag kör "Time Machine"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle det kunna bli "så här" om jag t.ex. "matat ut" min externa hårddisk där jag kör "Time Machine"?

Det beror på om den USB-disk som visas är samma disk som du menar i din fråga. Om ja, så nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Får fortfarande upp detta med jämna mellanrum.

Har ingen "delningsfunktion" aktiverad om jag tittar i sektionen "delning" i systeminställningar.

 

Ngn gång har det varit en "enhet" parallellt med denna som synts men den har "misslyckats med sin anslutning".

Kan det vara ett "virus"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon nätverkande enhet som har ett USB-minne/hårddisk ansluten?

Nej ...

 

Men hittade precis att mitt "modem/router" från Telia heter Technicolor.

(Vet inte vad det betyder ... !?)

Det enda som jag anslutit via det trådlösa nätverket är vår skrivare.

Men det gjorde jag precis nyligen ... och ovan fanns långt innan det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej ...

 

Men hittade precis att mitt "modem/router" från Telia heter Technicolor.

(Vet inte vad det betyder ... !?)

Det enda som jag anslutit via det trådlösa nätverket är vår skrivare.

Men det gjorde jag precis nyligen ... och ovan fanns långt innan det.

Det påminner om min egen gateway/router, ser ut så här hos mig. Där finns möjlighet att sätta i USB, fast jag har inget där just nu. Så utmatningssymbolen är nog symbolisk... Sedan kan det ju finnas andra enheter om du bor i närheten av andra hushåll med liknande prylar.

 

post-28798-0-10517100-1471453012_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det påminner om min egen gateway/router, ser ut så här hos mig. Där finns möjlighet att sätta i USB, fast jag har inget där just nu. Så utmatningssymbolen är nog symbolisk... Sedan kan det ju finnas andra enheter om du bor i närheten av andra hushåll med liknande prylar.

 

attachicon.gifsamba.png

OK ...

 

Inget att oroa sig över då?

 

Hade inte reagerat om enheten fanns där konstant och från dag 1 med routern. ... men nu dyker den upp sporadiskt (vilket gjort mig lite nojig).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK ...

 

Inget att oroa sig över då?

 

Hade inte reagerat om enheten fanns där konstant och från dag 1 med routern. ... men nu dyker den upp sporadiskt (vilket gjort mig lite nojig).

Nej, inget att oroa sig för, du har ju inget i din USB-port på din router. Väl? Annars kan man stänga av funktionen, så slipper man se det. Jag klickar ur rutan som nedan, i dumpen. Du har en annan modell, så du får kolla hur du gör med din. Man går in i routern via webbläsaren, och en adress i stil med 192.168.x.x. För att logga in krävs användarnamn och lösenord, som du lär hitta på routerns baksida (om du nu inte har ändrat något).

 

post-28798-0-96419500-1471453671_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inget att oroa sig för, du har ju inget i din USB-port på din router. Väl? Annars kan man stänga av funktionen, så slipper man se det. Jag klickar ur rutan som nedan, i dumpen. Du har en annan modell, så du får kolla hur du gör med din. Man går in i routern via webbläsaren, och en adress i stil med 192.168.x.x. För att logga in krävs användarnamn och lösenord, som du lär hitta på routerns baksida (om du nu inte har ändrat något).

 

attachicon.gifsamba.png

OK ... (hittade det).

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...