kiplon Posted July 31, 2016 Share Posted July 31, 2016 Hej Allihopa! Har nytt logikkort i min https://support.apple.com/kb/SP646?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE , dvs MBP tidig 2011. OS X El Capitan och Safari 9.1.2 Efter omstarten med nytt logikkort så funkar inte Youtube. Kan ta mig katten inte lösa problemet. Youtube ger inte heller någon vidare hjälp Någon som vet hur jag löser problemet? God fortsättning på sommaren/ Kiplon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted July 31, 2016 Share Posted July 31, 2016 Hej Allihopa! Har nytt logikkort i min https://support.apple.com/kb/SP646?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE , dvs MBP tidig 2011. OS X El Capitan och Safari 9.1.2 Efter omstarten med nytt logikkort så funkar inte Youtube. Kan ta mig katten inte lösa problemet. Youtube ger inte heller någon vidare hjälp Skärmavbild 2016-07-31 kl. 13.45.54.png Skärmavbild 2016-07-31 kl. 13.46.07.png Någon som vet hur jag löser problemet? God fortsättning på sommaren/ Kiplon sun_bespectacled.gif I min Safari har jag stöd för H.264 också, utöver vad som står i ditt fönster. Kan ju bero på det. Hur man rättar till det vet jag ej, dessvärre, kör aldrig Safari. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiplon Posted July 31, 2016 Author Share Posted July 31, 2016 I min Safari har jag stöd för H.264 också, utöver vad som står i ditt fönster. Kan ju bero på det. Hur man rättar till det vet jag ej, dessvärre, kör aldrig Safari. H.264.png Okej, synd. himla irriterande att inte kunna kika på YT. Kan inte begripa hur jag ska kunna lösa det. Vill ju använda Safari och inte någon annan. Det är ju i Safari jag har alla mina bokmärken och kopplat till nyckelringen osv. Provade GC och där funkar det som det ska Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiplon Posted August 1, 2016 Author Share Posted August 1, 2016 Nu så funkar det, uppdaterade Adobe Flash Player bara. Borde ha tänkt ut det från början..... kan man tycka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted August 1, 2016 Share Posted August 1, 2016 Så bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiplon Posted October 23, 2016 Author Share Posted October 23, 2016 Youtube funkade, som sagt, en tid. Men sedan en vecka tillbaka eller nåt, så funkar det inte. Så jag klurade lite till, och tänk vad en liten avslagen knapp kan ställa till med. Så, om inte YT funkar i Safari: I menyn, Safari -> Inställningar -> Säkerhet; gå till Insticksfilinställningar Se till att Youtube är på: Så nu funkar YT igen, men det jag inte kan begripa är hur aktiveringen blivit inaktiverad? Har inte gjort några medvetna uppdateringar iaf, eller liknande. Men hur som helst, så funkar det nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
lappen71 Posted October 23, 2016 Share Posted October 23, 2016 Youtube funkade, som sagt, en tid. Men sedan en vecka tillbaka eller nåt, så funkar det inte. Så jag klurade lite till, och tänk vad en liten avslagen knapp kan ställa till med. Så, om inte YT funkar i Safari: I menyn, Safari -> Inställningar -> Säkerhet; gå till Insticksfilinställningar Skärmavbild 2016-10-23 kl. 11.42.46.png Se till att Youtube är på: Skärmavbild 2016-10-23 kl. 11.43.18.png Så nu funkar YT igen, men det jag inte kan begripa är hur aktiveringen blivit inaktiverad? Har inte gjort några medvetna uppdateringar iaf, eller liknande. Men hur som helst, så funkar det nu Den är ett medvetet val från Apple att avaktivera alla tillägg vid senaste uppdateringen till Sierra. Om jag inte missminner mig Link to comment Share on other sites More sharing options...
lappen71 Posted October 23, 2016 Share Posted October 23, 2016 Ok inte alla insticksmoduler utan Flash https://webkit.org/blog/6589/next-steps-for-legacy-plug-ins/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.