Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nätverkshårddisk


Brinkmaister

Rekommendera Poster

Brinkmaister

Hej!

 

Har jus fått fiber inkopplat och routern/modemet (Inteno EG300) har usb ingång och det borde gå att koppla en extern hårddisk till den.

 

Ser att USB porten används när jag loggar in till modemet men hittar den inte via Macen.

Vad kan jag man göra åt det?

 

Förlag?

 

/Brinken

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har jus fått fiber inkopplat och routern/modemet (Inteno EG300) har usb ingång och det borde gå att koppla en extern hårddisk till den.

 

Ser att USB porten används när jag loggar in till modemet men hittar den inte via Macen.

Vad kan jag man göra åt det?

 

Förlag?

 

/Brinken

Vad säger manualen? Det brukar finnas en viss hantering av användare och sånt. Lägga upp anv/grupp. Samba burkar det vara.

 

Här är från min routers manual...

 

Shares

In order to share out a storage drive, you must pair the drive together with a unique name. Enter the name you wish to use, and select the drive from the drop-down menu. Make sure to also select which sharing method you wish to use for that specific drive. The SMB method is a regular network share, whereas FTP is a File Transfer Protocol service that requires you to use an FTP client on your computer.

 

// ... //

 

SMB

The most common network share which can be accessed by all operating systems (Windows, MAC, Linux, etc). It allows you to map a network drive on your computer, and then drag-and-drop files in/out of that network share.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...