Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS app för enkel ram runt bilder


Hep

Rekommendera Poster

Nu har jag gått igenom ett antal mer eller mindre gräsliga appar som kan skapa groteskt kladdiga ramar runt bilder, men inte hittat det jag söker.

 

Det enda jag vill göra är att lägga en enkel svart ram runt bilder. Jag vill kunna styra tjockleken på ramen, helst i antal pixlar. Inget annat. Någon som har tips om bra app för det? Jag kan absolut betala för appen om jag vet att den gör precis det, men jag har ingen lust att sponsra en massa skräp utan att veta att det löser mina behov.

 

PS Express har en enkel svart ram som skulle vara kanon om den gick att styra, då den nu är ungefär dubbelt så tjock som jag vill ha den.

 

Om någon vill ha tips på hur man lägger in gulliga ramar med blommor och små kärleksord så har jag koll på massor med appar som klarar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Appen "Moldiv" har ett rätt stort antal val som du nämner med olika gulliga bilder och text... MEN, dom har också möjligheten att förutom skapa kollage, även lägga in ram på enstaka bilder. Ramen går att ändra tjocklek på, färg och andra effekter...

 

Det enda problemet som jag inte vet om du vill, är att det går bara på 1:1 bilder, alltså i square-format... Vilket jag inte tror går att ändra...

 

- Har du testat Adobes andra Photoshop appar? Finns en hel del att välja på... Även Lightroom... Vet dessvärre inte om man kan skapa ramar i dessa men värt att ta reda på kanske...

 

Hoppas någon annan här kan hjälpa dig mer.. Borde finnas en app för ramar - om inget annat så är det kanske en bra affärs idé att skapa en app nu!

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd med fast format, för det kan variera. Jag har hittat en app som ungefär gör som jag vill - Frametastic. Men även den har bara fasta format och dessutom ändrar man tjocklek på ramen med en liten pillig slider, så det är i princip omöjligt att veta hur tjock ramen är eller att göra den lika tjock på olika bilder.

 

Jag har letat bland övriga Adobeappar, men inte hittat något. Det är möjligt att CC finns för iOS, men då är det väldigt mycket pengar för så lite funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...