Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ladda LG G4 avstängd?


norda72

Rekommendera Poster

Hej hopp!

Jag äger LG G4 och är nöjd. Men när den ska laddas, vilket den envisas med varje dag, verkar det som om det inte går att ladda den avstängd. Stänger jag av den och sätter i laddaren, så knäpper den på sig själv efter kanske 10 minuter. Går det att förhindra? Den G3:a jag hade tidigare kunde man ladda avstängd. Är det nån inställning som ska justeras?

 

Med vänliga hälsningar

Pär Nordqvist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ansluter laddaren medan telefonen är påslagen och sedan stänger av den. Envisas telefonen fortfarande med att starta efter en stunds laddning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jo där hade vi lösningen, så enkelt var det.

En annan sak. Vid överföring av bildfiler från telefonen till datorn används programmet LG Bridge. Man loggar in på Google-kontot, sedan sätter ett tidtagarur igång, är det något som blir dyrt? Nu håller jag på att ladda över filer och det går i kryphastighet. 1,69 gigabyte ska ta över en TIMME! Blir man blåst på pengar av detta? Hur ska man föra över bilderna på annat sätt? Ska jag avbryta? Vad less jag blir! Med G3:an var det ett annat program, LG PC Suite, tror jag det hette och då var det bara att ladda ner, inget inloggande. Google, Apple, Microsoft och Facebook är de fyras gäng i tabellen över skurkföretag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag vill få dem från telefonen till datorn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avbröt processen, men jag har inte lyckats ladda över bilderna till datorn än. Får nog kontakta LG kundservice om detta. Provade att sända dem via e-post, men det misslyckades fick jag till besked. Då var inte mejlets utrymme fyllt, 45 megabyte av 50 var fyllda. Att flytta över bilder ska bara vara att gå in i en mapp, bildmapp, och dra över till hårddisken, ska inte vara svårare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avbröt processen, men jag har inte lyckats ladda över bilderna till datorn än. Får nog kontakta LG kundservice om detta. Provade att sända dem via e-post, men det misslyckades fick jag till besked. Då var inte mejlets utrymme fyllt, 45 megabyte av 50 var fyllda. Att flytta över bilder ska bara vara att gå in i en mapp, bildmapp, och dra över till hårddisken, ska inte vara svårare.

Använde detta: https://www.android.com/filetransfer/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...