Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Svarta fält på köpt film


iDoc

Rekommendera Poster

Hej!

 

Efter att ha letat här i forumet, utan att hitta "rätt" ämne, måste jag skriva.

 

Det är att jag har en ATV 3gen som fungerar superbra. MEN det är en liten sak som jag stör mig på. När jag hyr film från iTunes Store "förstoras" bilden upp så att hela min 1080p tv täcks. Fast när jag har köpt en film på dito ställe blir det två svarta rader, en ovanför och en under. Självklart undrar jag varför.

 

Till saken ska jag säga att klipp från YouTube fungerar perfekt och hela rutan täcks av klippet. Jag undrar varför det händer, eftersom jag har skärmstorlek i ATV som ska anpassa sig efter filmen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Kör 1080p i Atv 4K, men icke sa nicke.....

 

MEN när jag hyr filmer, istället för att strömma redan köpt material syns inga svarta fält.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det låter som det är din tv som ändrar aspect ratio automatsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att Lappen är inne på något. :) Kolla TV:ns inställningar och lås den på en viss ratio och se om det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
On 2018-01-17 at 1:47 PM, Raphael said:

Jag tror att Lappen är inne på något. :) Kolla TV:ns inställningar och lås den på en viss ratio och se om det hjälper.

Hej!

 

Eftersom jag tittar på SVT som har gått till 16:9 format på sina sändningar  och 1080p.....  Kan det vara något? Samt ska man ställa Att på något sätt, eller bara nollställa?

 

Jag är VÄLDIGT tacksam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...