iDoc Posted July 17, 2016 Share Posted July 17, 2016 Hej! Efter att ha letat här i forumet, utan att hitta "rätt" ämne, måste jag skriva. Det är att jag har en ATV 3gen som fungerar superbra. MEN det är en liten sak som jag stör mig på. När jag hyr film från iTunes Store "förstoras" bilden upp så att hela min 1080p tv täcks. Fast när jag har köpt en film på dito ställe blir det två svarta rader, en ovanför och en under. Självklart undrar jag varför. Till saken ska jag säga att klipp från YouTube fungerar perfekt och hela rutan täcks av klippet. Jag undrar varför det händer, eftersom jag har skärmstorlek i ATV som ska anpassa sig efter filmen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted July 17, 2016 Share Posted July 17, 2016 Testa att ange 1080p i ATV3:ns inställningar i stället för auto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iDoc Posted January 17, 2018 Author Share Posted January 17, 2018 Kör 1080p i Atv 4K, men icke sa nicke..... MEN när jag hyr filmer, istället för att strömma redan köpt material syns inga svarta fält..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lappen71 Posted January 17, 2018 Share Posted January 17, 2018 Jag tycker det låter som det är din tv som ändrar aspect ratio automatsikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted January 17, 2018 Share Posted January 17, 2018 Jag tror att Lappen är inne på något. Kolla TV:ns inställningar och lås den på en viss ratio och se om det hjälper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iDoc Posted February 10, 2018 Author Share Posted February 10, 2018 On 2018-01-17 at 1:47 PM, Raphael said: Jag tror att Lappen är inne på något. Kolla TV:ns inställningar och lås den på en viss ratio och se om det hjälper. Hej! Eftersom jag tittar på SVT som har gått till 16:9 format på sina sändningar och 1080p..... Kan det vara något? Samt ska man ställa Att på något sätt, eller bara nollställa? Jag är VÄLDIGT tacksam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.