Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

kan man betala sin prenumeration med betalkort?


ronny

Rekommendera Poster

hämtat från Apple supportersidor

 

Accepterar AppleMusic betalkort för betalning?
Jag försökte köpa Apple musik på min dator och iphone och mitt kort accepterades inte.

Tack för att du bidrar till Apples support sidor.

Det ser ut som ditt betalkort inte accepteras när du försökte registrera dig för Apple Music. Du kan normalt använda betalkort på iTunes Store (inklusive abonnemang som Apple Music) som nämns i betalningsmetoder som du kan använda i iTunes Store, App Store, och iBook Store.

Du kanske vill kontakta iTunes Store support om du har använt kortet tidigare för inköp från iTunes Store eller så kan du inte ändra din betalningsmetod :

Om du behöver hjälp med att ändra din betalningsinformation , kreditkortsuppgifter eller faktureringsinformation , kontakta iTunes Store support. Eller du kanske hitta svaret på din fråga nedan:

Om du ändrar din betalningsmetod , se till att din kontoinformation överensstämmer kreditkortsinformation på fil med din bank.
Om tidigare betalning inte accepterades , kan du behöva ändra din betalningsinformation .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Ursäkta den uppenbara frågan, men - Har du pengar på kortet? Annars acceperar inte Apple det vettu...

 

:whistling:

 

- Vad är det annars för kort? VISA/MasterCard/AmEx? Vanliga Bank-kort fungerar nog inte, vad jag vet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Jag har pengar på kortet ja och det ett VISA

 

Men titta på bilderna

Det är omöjligt för mig att avgöra vilket sort jag har

 

https://www.skandia.se/vardagstjanster/kort/vilket-kort-passar-dig/

 

Det gröna och det vita ska fungera för prenumerations tjänster så som Apple Music, iCloud och även nät-shopping på t.ex Apple.com. Det svarta kortet är ett elektron-kort och fungerar inte till dessa syften. Elektronkort kräver direkt kontakt med din bank medans Bankkort och Kreditkort "vet" att du kan handla med dom...

 

Det gröna kortet är ett VISA kopplat till ett konto på banken och det vita är kopplat till ett kredit-konto, som där står på den sidan...

 

Så har du någon av dessa, det vita eller det gröna, från Skandia-banken borde de fungera. Om inte, är det nog enklast om du kontaktar banken och berättar om problemet.

 

:nerd:

 

PS. Jag antar att det är Skandia du har eftersom du gav den länken, är det annan bank borde det dock vara liknande.... Jag har SEB och mitt VISA fungerar hur bra som helst för ovan tjänster...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med nya iTunes så fungerar det gröna kortet igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...