Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan ej starta datorn efter aktivering av Filevault


Hannagil

Rekommendera Poster

Efter att ha aktiverat Filevault så startades datorn om. Nu kommer jag inte längre än till bilden och där kan jag inte göra något. Efter fem minuter stänger datorn av sig.

 

Har provat felsäkert läge (hålla ner shift) funkar ej.

Har provat kringla+R funkar ej.

 

Hamnar bara i en ruta där jag kan ändra lösenord och försöker jag avaktivera filevault därifrån så står det felaktigt lösenord.

 

Hur löser jag detta?

post-79572-0-70234300-1467669821_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering: Har tagit mig in i datorn och den verkar funka som den ska. Men frågan som då kommer upp är om FileVault är något att ha...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FileVault, är inte det en sorts kryptering av hårddisken? Jag har aldrig använt det, så jag har ingen erfarenhet. Men har man administratörsrättigheter ska det väl inte vara några problem. Det är väl utomstående som inte ska komma åt datorns innehåll, inte en själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering: Har tagit mig in i datorn och den verkar funka som den ska. Men frågan som då kommer upp är om FileVault är något att ha...?

Nej. Det funkar inget vidare. Det har delvis att göra med Apples föråldrade filsystem, som de närmaste åren ska bytas ut. Har du specifikt känsligt material är det bättre att skapa en krypterad skivavbild via Skivverktyg, och stoppa in grejerna där.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...