Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installera iPhoto på El Capitain (dyker ej upp under "köpt" i


Lotte

Rekommendera Poster

Efter uppgradering till El Capitain slutade iPhoto fungera. En vanligt uppdatering fungerar inte. Har läst på nätet att andra fixat detta med en work around genom att lägga iPhoto i papperskorgen och sedan gå in i App Store för att ladda ned nyaste versionen.

 

Problemet är att iPhoto inte dyker upp i listan "Köpt". Och jag hittar ingenstans hur man visar dolda appar! Jag kan ctrl-klicka på en app i listan och välja "göm" men det finns ingen knapp för att visa gömda appar.

 

Enligt hjälpen ska man gå till "Hantera" i kontoinformationen. Men där kan jag bara välja smeknamn samt nollställa varningar. Vad kan vara fel?

 

Finns det nåt annat sätt att installera senaste versionen av iPhoto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

App Store > Affär > Visa mitt konto... (mata in lösenordet för Apple ID):

 

attachicon.gifappstore.png

Tack för tipsset! Gjorde som du föreslog men fältet med röd ram dyker inte alls upp hos mig tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det är bra när en köper en produkt som bildlagring i iCloud och tvingas uppdatera till Kaptenen att det inte varnas för att iPhoto därefter blockeras. Inte bra alls! Hade jag vetat det hade jag sökt en annan lagringstjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsset! Gjorde som du föreslog men fältet med röd ram dyker inte alls upp hos mig tyvärr.

Jag har för mig att jag för länge sedan ställde om systemspråk och ändrade land till USA så fick jag Iphoto åter. Men jag minns inte exakt hur jag gjorde. Det var när Mavericks kom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkade tyvärr inte heller. Ändrar jag region i Systeminställningar är App Store fortfarande kopplat till Sverige. Ändrar jag till USA i kontoinställningar i App Store tar det stopp när jag avkrävs en faktureringsadress i USA kopplad till kontokortet.

 

Finns det nån annanstans man kan ladda ned iPhoto av rätt version, utan risk för virus? Måste man installera den via App Store? En mac-applikation är väl bara en fil man droppar in i Program-katalogen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...