TwinX Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 Men vad i tusan nu då. Nu måste jag skriva in mitt lösenord när jag startar upp datan, inte så roande får jag lov att säga. Någon som vet hur jag tar bort det? Jag har El Capitan senaste uppdatering. Blir galen och alla i familjen förnekar =)))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 Det ställer du in i Systeminställningar Link to comment Share on other sites More sharing options...
TB-000 Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 Det ställer du in i Systeminställningar → Systeminställningar → Användare och grupper → Inloggning Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 Men vad i tusan nu då. Nu måste jag skriva in mitt lösenord när jag startar upp datan, inte så roande får jag lov att säga. Är det ett administratörskonto, eller ett vanligt användarkonto? Det är inte så roande att se att någon ev kör ett administratörskonto med lösenordfri inloggning. Du har väl i a f lösenord på konto, men kör med autologin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lappen71 Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 Naturligtvis så ska du ha inloggning på ditt konto. Ska andra använda den ska dom ha ett separat konto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TwinX Posted June 26, 2016 Author Share Posted June 26, 2016 När jag går in dit ni hänvisar mig så ser jag att Automatisk inloggning står på AV, men kan inte ändra den..... Andas Magnus... andas =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TwinX Posted June 26, 2016 Author Share Posted June 26, 2016 Är det ett administratörskonto, eller ett vanligt användarkonto? Det är inte så roande att se att någon ev kör ett administratörskonto med lösenordfri inloggning. Du har väl i a f lösenord på konto, men kör med autologin? Admin konto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 När jag går in dit ni hänvisar mig så ser jag att Automatisk inloggning står på AV, men kan inte ändra den..... Andas Magnus... andas =) Klicka på hänglåset nere till vänster och skriv in ditt lösenord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 När jag går in dit ni hänvisar mig så ser jag att Automatisk inloggning står på AV, men kan inte ändra den..... Andas Magnus... andas =) Hänglåset är väl låst? Klicka på den och lås upp det med ditt admin-lösen. Admin konto Det är verkligen inte bra att köra varken lösenordsfritt &/el autologin på ett adminkonto. Skapa ett användarkonto utan admin-egenskaper. Allra helst som Lappen skrev. 1 konto per pers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TwinX Posted June 26, 2016 Author Share Posted June 26, 2016 Klicka på hänglåset nere till vänster och skriv in ditt lösenord. har gjort... ingen förändring Link to comment Share on other sites More sharing options...
TwinX Posted June 26, 2016 Author Share Posted June 26, 2016 Hänglåset är väl låst? Klicka på den och lås upp det med ditt admin-lösen. Det är verkligen inte bra att köra varken lösenordsfritt &/el autologin på ett adminkonto. Skapa ett användarkonto utan admin-egenskaper. Allra helst som Lappen skrev. 1 konto per pers. jag ska fixa det. Barnen börjar bli stora och vill sitta här... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.