Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skillnad på SATA och SATA


wall7

Rekommendera Poster

Ska byta hårddisk på en Macbook Pro 2009 modell A1278 och undrar om det spelar någon roll vilken SATA man använder?

Tänker på de som kallas SATA II respektive SATA III, eller bara SATA.

SATANs många att välja på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är datorns buss som bestämmer hastigheten sen. Det är bara SATA. Alla nya hårddiskar är gjorda för SATA III men klockar ner till de andra två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska byta hårddisk på en Macbook Pro 2009 modell A1278 och undrar om det spelar någon roll vilken SATA man använder?

Tänker på de som kallas SATA II respektive SATA III, eller bara SATA.

SATANs många att välja på.

Är det en SATA HDD, mekanisk disk... Så är det viktigt också vilken hastighet den snurrar med. Många diskar till bärbara (2.5") är 5400rpm, men det finns bra diskar med 7200rpm.

 

Den här köpte jag till min: WD5000LPLX. Finns större med - upp til 1TB av den modellen »». Du vill ha den som heter LPLX i slutet, för den har med bufferminne (32MB).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en SATA HDD, mekanisk disk... Så är det viktigt också vilken hastighet den snurrar med. Många diskar till bärbara (2.5") är 5400rpm, men det finns bra diskar med 7200rpm.

 

Den här köpte jag till min: WD5000LPLX. Finns större med - upp til 1TB av den modellen »». Du vill ha den som heter LPLX i slutet, för den har med bufferminne (32MB).

Synnerligen stort tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...