Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Får inte fram Googles maps


Maddog63

Rekommendera Poster

Hej!

Jag hade tidigare Googles maps app i min Iphone 6 men hade raderat bort den.

Nu hade jag ångrat mig och försökte återladda upp den igen,men den vill inte.

En symbol iCloud visar där i app store.

Jag klickar på det,men den vill inte starta nerladdning.

Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du laddar inte upp en app när du installerar den utan du laddar NER.

 

Testa att starta om telefonen,fungerar det gör en "Hard reset" d.v.s håll in power och hemknappen så den startas om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du laddar inte upp en app när du installerar den utan du laddar NER.

 

Testa att starta om telefonen,fungerar det gör en "Hard reset" d.v.s håll in power och hemknappen så den startas om.

Du behöver inte vara så snorkigt,med att svara inte ladda upp.Jag skrev bara återladda upp...det är bara ett ordspråk.

Och nej ditt förslag hjälpte inte ett dugg,har provat två gånger nu.

Kan det vara så att iCloud ska inte vara där i app store och i så fall,hur tar man bort symbolen iCloud i app store?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snorkig!! Använd rätt termer så lipper jag tillrättavisa dig.

 

Moln symbolen visar att appen inte finns på din enhet och har ingenting med själva iCloud att göra. Anledning att symbolen finns där är för att den indikerar att du har haft den installerad men nu enbart finns i AppStore och inte på din enhet

 

Hur du löser problemet får du fråga någon annan för jag gillar inte din otacksamma attityd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snorkig!! Använd rätt termer så lipper jag tillrättavisa dig.

 

Moln symbolen visar att appen inte finns på din enhet och har ingenting med själva iCloud att göra. Anledning att symbolen finns där är för att den indikerar att du har haft den installerad men nu enbart finns i AppStore och inte på din enhet

 

Hur du löser problemet får du fråga någon annan för jag gillar inte din otacksamma attityd.

Herregud...

Ditt svar tidigare hjälpte ju ingenting,så man kan undrar sig över om ditt svar var ärligt?

Appen finns i Appstore,men molnsymbolen hindrar appen att återladdas upp igen,så Appstore ska inte förnekar min enhet möjlighet att ladda upp appen igen.

Nej du behöver inte svara med att hjälpa,eftersom ditt förslag tidigare hjälpte ju inte... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud...

Ditt svar tidigare hjälpte ju ingenting,så man kan undrar sig över om ditt svar var ärligt?

Appen finns i Appstore,men molnsymbolen hindrar appen att återladdas upp igen,så Appstore ska inte förnekar min enhet möjlighet att ladda upp appen igen.

Nej du behöver inte svara med att hjälpa,eftersom ditt förslag tidigare hjälpte ju inte... :hihihi:

Ok så bara för att mitt förslag inte hjälpte så var det snorkigt?

Det innebär att majoriteten av medlemmarna här är snorkiga eftersom felsöknings processen innebär många förslag som inte leder någonstans.

 

Naturligtvis så var mitt förslag ärligt för om du hade ett uns av kunskap borde du veta att en telefon är i grund och botten en dator och en omstart eller hard reset löser många underliga problem.

Otacksamma personer är inget som det hjälper emot.

 

Återigen det heter inte "återladdas upp" utan det är en påhittad term från dig.

 

En annan sak som kan lösa det är att trycka på "I blickfånget" i AppStore upprepande gånger väldigt snabbt.

Jag lovar att du kommer testa för du vet inte bättre men du kommer undra om jag driver med dig :) :) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok så bara för att mitt förslag inte hjälpte så var det snorkigt?

Det innebär att majoriteten av medlemmarna här är snorkiga eftersom felsöknings processen innebär många förslag som inte leder någonstans.

 

Naturligtvis så var mitt förslag ärligt för om du hade ett uns av kunskap borde du veta att en telefon är i grund och botten en dator och en omstart eller hard reset löser många underliga problem.

Otacksamma personer är inget som det hjälper emot.

 

Återigen det heter inte "återladdas upp" utan det är en påhittad term från dig.

 

En annan sak som kan lösa det är att trycka på "I blickfånget" i AppStore upprepande gånger väldigt snabbt.

Jag lovar att du kommer testa för du vet inte bättre men du kommer undra om jag driver med dig :) :) :)

Jag tryckte flera gånger snabbt på blickfånget,men det hjälpte ändå inte.

Du bevisar bara att du är allmänt otrevligt och snorkigt.

Här ber jag om hjälp med lösning och du skapar bara bråk med idiotiska förslag.

Det tråkiga är att andra som också läser här i topicen,inte vet själva om hur jag ska lösa problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes!

Jag löste problemet.

Det visades sig har varit glapp på molnsymbolet,som hade hackat upp sig.

Så det gällde att ha en viss fingerfärdighet där. :hihihi:

Nu har jag google maps.

Och till lappen...ja du hade inga konkreta svar som hjälpte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg av lappen!

Du vill bara fortsätta med att bråka.

Är du sur på mig för att jag löste problemet medan du misslyckades totalt med värdelösa förslag?

Jesus...vad är det för fel på folk egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tråkigt att mina förslag inte hjälpte med ditt påhittade problem.

Påhittade problem är väldigt svåra att komma åt utan dom går bara att lösa för den som själv hittade på det.

Speciellt när man kommer på att det är " glapp på molnsymbolet,som hade hackat upp sig" :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tråkigt att mina förslag inte hjälpte med ditt påhittade problem.

Påhittade problem är väldigt svåra att komma åt utan dom går bara att lösa för den som själv hittade på det.

Speciellt när man kommer på att det är " glapp på molnsymbolet,som hade hackat upp sig" :D

Jag skrev med ärligt svar och du skämtar!??

Vad är mina påhittade problem?

Jag var i en Apple affär och dom sa att det kan vara kontaktproblem som spökar.

Gå du ut och lek i sandlådan istället för att ge dumma förslag som inte hjälpte ett dugg. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev med ärligt svar och du skämtar!??

Vad är mina påhittade problem?

Jag var i en Apple affär och dom sa att det kan vara kontaktproblem som spökar.

Gå du ut och lek i sandlådan istället för att ge dumma förslag som inte hjälpte ett dugg. :totaltgalen:

 

Jag skrattar åt dig som person :D

Ett tips att när du har fler påhittade problem så gå till Apple affären.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag skrattar åt dig som person :D

Ett tips att när du har fler påhittade problem så gå till Apple affären.

Och jag tycker det är synd om dig,för att vara en förvirrad person med korkade svar som inte hjälpte ett dugg.

Nej det var ingen påhittade problem,för jag hade problem med touch kontakten i Iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag tycker det är synd om dig,för att vara en förvirrad person med korkade svar som inte hjälpte ett dugg.

Nej det var ingen påhittade problem,för jag hade problem med touch kontakten i Iphone.

Nu ska jag mot bättre vetande ge ett seriöst svar :)

 

Många konstiga fel,faktiska som påhittade,lösas genom samma standard åtgärder såsom starta om eller en hard reset.

Något man upplevt på,detta forum när okunniga personer,som du,kommit och ställt frågor som enkelt löst genom en omstart eller en hard reset.

Det är inte alla gånger problemet löses genom dessa åtgärder,speciellt inte när det gäller påhittade fel och påhittade lösningar.

Något vi har fått bevis nu och jag ser fram emot vad du ska hitta på i framtiden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Satt och läste om flera personer som köpte sina mobiltelefoner Iphone 6 hade fått problem med touchskärm.

Ja se där!

Det handlar alltså om kvalitet,vars det kan strula om tekniken också.

 

 

:angry:

 

 

Det problem du läst om kan bara fixas om man byter ut enheten och vad jag förstår av din beskrivning är det inget du har gjort.

Utan du babblade om en molnsymbol som hakat upp sig :D

Så nej ditt problem har inget med "Touch disease" utan det är fortfarande SBS.

Här är symptomen av "Touch disease"

 

Här är symptomen

Ett av de tydligaste tecknen på Touch Disease är att din Iphone 6 eller Iphone 6 Plus får en grå remsa utan innehåll längst upp på skärmen, aningen bredare än statusraden. Text och ikoner i statusraden kan fortfarande urskönjas svagt.

Det andra typiska symptomet är att skärmen slutar svara på beröring och du kan alltså inte använda telefonen. För vissa användare har en omstart hjälpt tillfälligt, men felet kommer snabbt tillbaka.

 

Vad jag kan utläsa av din beskrivning så fungerade resten av skärmen på din enhet utan det vara bara ett litet moln som hade "hakat" upp sig :D

 

Så nej jag tänker inte hålla käften och speciellt inte när du säger det åt mig :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt förvinklar du sanningen!

Det handlar om kontaktproblem på touchscreen och oftast strular det till sig med respons,så oftast händer nånstans i skärmen att man får trycka två tre gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tänker inte hålla käften och speciellt inte när du säger det åt mig :hihihi:

 

Tydligen kan du inte göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt förvinklar du sanningen!

Det handlar om kontaktproblem på touchscreen och oftast strular det till sig med respons,så oftast händer nånstans i skärmen att man får trycka två tre gånger.

Förvinklar? Är det ens ett ord?

 

Jag svarar utifrån vad DU skriver och inget annat. Om du menar något annat än vad du lyckas förmedla i text är det ditt problem.

Men du skrev faktiskt "glapp på molnsymbolen som hakade upp sig"

En felbeskrivning som inte är realistiskt teknisk sett utan bara svammel.

 

Det var du som satte tonen när du anklagade mig för att vara snorkig och sen eskalerade du.

Är man trevlig och schysst mot mig så återgäldar jag det på samma sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Förvinklar? Är det ens ett ord?

 

Jag svarar utifrån vad DU skriver och inget annat. Om du menar något annat än vad du lyckas förmedla i text är det ditt problem.

Men du skrev faktiskt "glapp på molnsymbolen som hakade upp sig"

En felbeskrivning som inte är realistiskt teknisk sett utan bara svammel.

 

Det var du som satte tonen när du anklagade mig för att vara snorkig och sen eskalerade du.

Är man trevlig och schysst mot mig så återgäldar jag det på samma sätt.

 

Oftast blir det flera tryckningar på att t.ex. klicka på uppdatera,men den kommer tillbaka så man måste klicka en gång till för att den ska reagera med start av uppgradering. Nej du är snorkig som inte vill se att användare till Iphone har problem med touchscreen. Tekniken är oftast felaktigt.

Du är naiv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Oftast blir det flera tryckningar på att t.ex. klicka på uppdatera,men den kommer tillbaka så man måste klicka en gång till för att den ska reagera med start av uppgradering. Nej du är snorkig som inte vill se att användare till Iphone har problem med touchscreen. Tekniken är oftast felaktigt.

Du är naiv!

 

 

Du fortsätter att vara helt obegriplig :huh::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ingen konkret svar som vanligt.

 

 

Haha tydligt vet du inte vad konkret betyder med tanke på dina tidigare inlägg :D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ej konkret är också en slangord som nyttjas flitigt av andra,med att redovisa som ej tillfredställande svar.

Något som du tydligen inte kan acceptera om tryckkänslig teknik i telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ej konkret är också en slangord som nyttjas flitigt av andra,med att redovisa som ej tillfredställande svar.

Något som du tydligen inte kan acceptera om tryckkänslig teknik i telefon.

 

 

För mig betyder konkret åskådlig,fattbar,tydlig något du verkligen inte är.

 

Jag accepterar verkligen att vissa har problem med touch på sina iPhone 6.

Men ditt "problem" är inte alls det eftersom det är ett fel på hårdvaran och ditt löste sig för att,ja att du hade inget problem egentligen.

Nästa gång du kallar någon för snorkig som försöker hjälpa dig tycker jag att du ska titta dig i spegeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...