Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple lägger ner Thunderbolt Display


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Och ingen ny Mac Pro sedan 2013... Är väl början på en avveckling av stationära datorer som kräver skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är så att just den modellen läggs ner och det kommer en annan i stället som är lite annorlunda och inte kallas Thunderbolt Display. Builtingraphicscard Display.....? Eller är det sladden som avgör namnet? :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Väntar fortfarande på en TB3-skärm med 5K.

 

Jag tror den stora anledningen till att de inte gjort nåt med TBD är att det inte gått att koppla en 5K-skärm till nån Mac med en enda kabel. När Mac Pro får TB3 kan det hända saker (förutsatt att Mac Pro får vara kvar då).

 

Når det gäller priset kan man se att Dells 5K-skärm är nere på 10.000 spänn. Så om Apple använder samma panel som i iMac och på så sätt kan jobba med större volymer kanske skärmen kan ligga kvar på samma pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar fortfarande på en TB3-skärm på

TB3 är väl förutsättningen för externa kraftfulla grafikkort. De poppar upp som popcorn nu på PC-sidan till lite dyrare datorer som försetts med TB3. Tycker att det är en bra utveckling. En lätt och smididg bärbar som blir en kraftfull stationär när man pluggar in den hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att det nödvändigtvis har med stationära datorer att göra utan mer att konkurrenternas skärmar är så mycket bättre, uppdateras snabbare och till ett billigare pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdateras snabbare än Apples produkter lär vara busenkelt. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

När jag tittar på Apples web-butik http://www.apple.com/se/shop/mac/mac-accessories/displays-mounts ser jag de fortfarande har kategorin "Skärmar och fästen" men inga skärmar finns där sedan de lade ner Thunderbolt display.

Kan man tolka det som att nya Apple-skärmar är på väg? Eller, är det att vara för positiv och läsa in för mycket i en långsam uppdatering av webben? (Jag tycker att det borde gått snabbare att få in tredjeparts-skärmar i webshoppen, om det var den vägen de tänkte gå...)

 

 

Tror inte att det nödvändigtvis har med stationära datorer att göra utan mer att konkurrenternas skärmar är så mycket bättre, uppdateras snabbare och till ett billigare pris.

 

Billigare, ja. Uppdateras snabbare, ja. Bättre, nja. Jag upplever att mycket av det som säljs som high-end PC-skärmar är skräp jämfört med iMacr och MBPr. (Nu har jag ju inte testat testat alla high-end PC-skärmar...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de skulle släppa en skärm med inbyggt grafikkort, skulle det kunna utnyttjas av framtidens datorer, alltså i Apples fall iPrylarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...