Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Appen "Sleep Cycle" - Har ni laddaren i över natten?


electronica

Rekommendera Poster

electronica

Som rubriken lyder, ni som använder appen Sleep Cycle, har ni laddaren i över natten?

Är lite orolig för att ha laddaren i om det skulle bli överhettat osv,eller om det är skadligt för batteriet om man har laddaren i och det är på 100% flera timmar så att säga.

men ioch med att appen drainar batteri så...

ja, hur gör ni?

 

Tack på förhand för svar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett appen (som jag inte vet något om) så har jag aldrig laddaren på hela natten.

 

Om jag laddar något så är jag alltid vaken och i närheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som rubriken lyder, ni som använder appen Sleep Cycle, har ni laddaren i över natten?

Är lite orolig för att ha laddaren i om det skulle bli överhettat osv,eller om det är skadligt för batteriet om man har laddaren i och det är på 100% flera timmar så att säga.

men ioch med att appen drainar batteri så...

ja, hur gör ni?

 

Tack på förhand för svar! :)

 

Nej det är inte skadligt för batteriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Finns inte på kartan - laddare brinner ibland!

Använder Sleep Cycle och den suuuger duktigt med batteri - ser alltid till att ha fulladdat när jag kryper till kojs och sen finns mellan 50-60% kvar på morgonen. Häromdagen hade jag glömt kolla och väcktes halv tre av att den tipsade om att batteriet höll på att ta slut ;-(

I nödfall kopplar jag på en power bank

Det som lappen säger råder det delade meningar om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en korrekt laddare (all elektronik mellan vägguttag och batteriet) skadas inte någonting av att ha laddaren inkopplad hela natten. Laddkretsen ser till att inte överladda batteriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en korrekt laddare (all elektronik mellan vägguttag och batteriet) skadas inte någonting av att ha laddaren inkopplad hela natten. Laddkretsen ser till att inte överladda batteriet.

Hur vet du att den är korrekt?

Jag menar att det som var korrekt igår kan ha slutat fungera korrekt till idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du att den är korrekt?

Jag menar att det som var korrekt igår kan ha slutat fungera korrekt till idag.

Så är det. Och det tak som du just nu har ovanför dig, och som du har litat på, kan plötsligt falla ned över ditt huvud. Försök motbevisa mig om du kan (eller du kanske nyss har kollat dess bärighet?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det. Och det tak som du just nu har ovanför dig, och som du har litat på, kan plötsligt falla ned över ditt huvud. Försök motbevisa mig om du kan (eller du kanske nyss har kollat dess bärighet?).

En dag när jag gick i gymnasiet så rasade delar av innertaket ner under en lektion. Därtill följde några lysrörsarmaturer med i fallet. (Eller om det var armaturerna som drog med delar av taket.)

 

Ingen träffades som tur var, men några satt farligt nära. Jag själv satt väl tre meter bort när det hände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dag när jag gick i gymnasiet så rasade delar av innertaket ner under en lektion. Därtill följde några lysrörsarmaturer med i fallet. (Eller om det var armaturerna som drog med delar av taket.)

 

Ingen träffades som tur var, men några satt farligt nära. Jag själv satt väl tre meter bort när det hände.

Tja, själv har jag en personlighetsstörning med paranoida inslag, så jag ska inte kasta sten i glashus. JAg är framför allt väldigt noga med att låsa allt, och kolla att det är låst. Vad gäller materiella ting, alltså. Mer immateriella förhållanden är ännu värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du att den är korrekt?

Jag menar att det som var korrekt igår kan ha slutat fungera korrekt till idag.

Vissa saker får man helt enkelt lita på. Jag känner mig säker när det gäller laddningen av min Apple-telefon med originalladdare. Jag laddar på natten och känner mig säker men visst har säkert någon telefon av miljarder som finns i drift orsakat olycka. Jag ser dock andra saker som klart större risk för olyckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst igenom tråden och en tanke slog mig. Finns det alltså ingen funktion i mobil-laddare som gör att den slutar ladda när batteriet blir fulladdat? Likt laddare för laptops. Det vore i alla fall inte dumt om så var fallet, med tanke på att de är tänkta att kunna sitta och spela spel på i flera timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst igenom tråden och en tanke slog mig. Finns det alltså ingen funktion i mobil-laddare som gör att den slutar ladda när batteriet blir fulladdat? Likt laddare för laptops. Det vore i alla fall inte dumt om så var fallet, med tanke på att de är tänkta att kunna sitta och spela spel på i flera timmar.

Min mobilladdare slutar ladda när mobilen är fulladdad. Laddningssymbolen försvinner vid 100 procent och både mobil och laddare svalnar. Jag har kollat. Jag har en Lenovo Moto G 4 Plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min mobilladdare slutar ladda när mobilen är fulladdad. Laddningssymbolen försvinner vid 100 procent och både mobil och laddare svalnar. Jag har kollat. Jag har en Lenovo Moto G 4 Plus.

 

 

Då borde det m a o vara ok att ha laddaren inkopplad när telefonen används hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då borde det m a o vara ok att ha laddaren inkopplad när telefonen används hemma.

Ja, självklart. Det ska jämföras med att ha en frys och ett kylskåp ständigt i gång och ikopplade med starkström...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, självklart. Det ska jämföras med att ha en frys och ett kylskåp ständigt i gång och ikopplade med starkström...

 

 

Du menar att den drar lika mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig testat appen du nämner men laddar alltid min iPhone över natten... Dessutom har jag en till iPhone som jag använder som radio som nästintill alltid står i laddaren...

 

- Och min dator är alltid på, i laddaren.... Så också mina högtalare, mina Beats laddare o.s.v....

 

Jag ser på det så här - Risken att något är fel på ens elektronik så något börjar brinna när man sover eller inte är hemma är så pass liten att händer det så kan det hända med vad som helst, när som helst, så varför oroa sig i onödan?

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade just info i bruksanvisningen till min Samsung Galaxy S7 (var tvungen att nyinvestera då min gamla dumtelefon började bli jobbig i tangenterna). Hur som helst, där står att man ska dra ur laddaren när batteriet är fulladdat. Jag hittade ingenting om att man kan låta den sitta i om man använder energikrävande appar. Det står dessutom till min förvåning att man först ska koppla loss laddaren från telefonen och sen från vägguttaget. Jag har alltid trott att det är bättre att göra tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade just info i bruksanvisningen till min Samsung Galaxy S7 (var tvungen att nyinvestera då min gamla dumtelefon började bli jobbig i tangenterna). Hur som helst, där står att man ska dra ur laddaren när batteriet är fulladdat. Jag hittade ingenting om att man kan låta den sitta i om man använder energikrävande appar. Det står dessutom till min förvåning att man först ska koppla loss laddaren från telefonen och sen från vägguttaget. Jag har alltid trott att det är bättre att göra tvärtom.

Eftersom det är en Samsung gör du klokt i att följa de i mitt tycke överdrivna säkerhetsrutinerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...