Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Copyswede fick rätt: Iphone omfattas av privatkopieringsavgift


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Ber i så fall om ursäkt,men eftersom du tydligen redan kände till fakta så finns väl ingen anledning att gnälla på mig,jag skrev tydligt att mina erfarenheter på området var begränsade.

 

 

Så klaga då inte när jag rättar dig om dina kunskaper är begränsade.

Är inte bara för din skull jag talar om hur det är utan alla andra som läser tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 158
  • Created
  • Senaste svar
Stefan Johansson'

Så klaga då inte när jag rättar dig om dina kunskaper är begränsade.

Är inte bara för din skull jag talar om hur det är utan alla andra som läser tråden.

Talade förvisso om att mina erfarenheter var begränsade på området i mitt första inlägg,du borde ha läst bättre.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Talade förvisso om att mina erfarenheter var begränsade på området i mitt första inlägg,du borde ha läst bättre.

 

 

Jösses ska du börja tjata om detta också nu.

Exakt dina erfarenheter är begränsade och du kom med felaktig information.

För andras skull,inte enbart din,allting snurrar inte kring dig,så korrigerade jag det du påstod.

Så släpp detta nu och gå vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Jösses ska du börja tjata om detta också nu.

Exakt dina erfarenheter är begränsade och du kom med felaktig information.

För andras skull,inte enbart din,allting snurrar inte kring dig,så korrigerade jag det du påstod.

Så släpp detta nu och gå vidare.

Okej,men då så.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Såå,den tämligen låga avgiften på nån hundralapp när man köper en telefon för sjutusen spänn är tydligen ett problem? För oss som kör bil,så är exempelvis skatter och miljöavgifter på drivmedel ett avsevärt större problem,även om jag kanske kan förestå att copyswedes avgift kan vara ifrågasatt. Dessa pengar går dock inte,som vissa tror,till statskassan,pengarna går till STIM-fonden,som används för att betala musiker,artister och kompositörer för deras arbete.

Anledningen till att avgiften infördes,var att folk tydligen verkar ha trott att det var okej att ladda hem musik och filmer gratis från bland annat Pirate bay,om folk inte gör rätt för sig på ena sättet,tar skiv-och filmbranschen tillbaka stålarna på annat sätt. Tyvärr drabbar detta även oss som alltid betalat ordentligt för oss.

 

Självklart att avgiften blir ett problem om avgiften inte är motiverad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Självklart att avgiften blir ett problem om avgiften inte är motiverad.

 

Anledningen till att avgiften infördes kan diskutera.

Men, det är mer än tydligt att den infördes mer på skattetkekniska grunder än verklighetsbaserade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Men va fa...

Jag har ju redan betalt för all musik jag har i min telefon, hur tänker de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, BjornS säger:

Men va fa...

Jag har ju redan betalt för all musik jag har i min telefon, hur tänker de?

De tänker inte så mycket på hur hur just du gör eller ens hur de flesta gör. De tänker som så att man kan lagra musik på sin mobil och enligt gällande lagstiftning och utslag i Högsta domstolen ska man därför betala privatkopieringsersättning. Den senaste domen gäller enbart skadeståndets storlek, inte om det ska betalas eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...