Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
e-snobben

Sommar-OS 2016 i Rio

Rekommendera Poster

Inget alls på SVT? (Mer än via sporten?)

Då blir det till att inte kunna se något alls från OS. Synd....

Jag är verkligen ingen sportnörd, men vissa saker ska verkligen sändas via public service så att "alla kan" ta del av det.

• Rösta upp 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OS brukar ju betyda nya sporter att följa. Vilka väljer du?

Bågskytte gillade jag på senaste OS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är verkligen ingen sportnörd, men vissa saker ska verkligen sändas via public service så att "alla kan" ta del av det.

Håller med

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OS brukar ju betyda nya sporter att följa. Vilka väljer du?

Bågskytte gillade jag på senaste OS

Om du frågar mig så blir det nog en hel del. Man brukar hitta sånt man inte tittat på tidigare, får väl se vad som dyker upp när man är vaken i första hand.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl konkurrensen som gör att de som har råd att betala får kontrakten, men jag kan inte så mycket om det där.

Ska man se till hur många som tittade, om det nu stämmer som de sa 70% av svenska folket, så borde det kanske ligga på SVT och TV4 istället.

Kan man med säkerhet säga att 30% av svenska folket inte tycker om OS? Då är troligen största delen av den befolkningen glada över att "slippa eländet" och kunna se sina favoritprogram som vanligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns redan tre OS-trådar (i alla fall gällande sommarspelen):

2004: https://forum.macworld.se/topic/11270-snart-aer-det-os/

2008: https://forum.macworld.se/topic/77113-os-peking-2008-the-traad/

2012: https://forum.macworld.se/topic/147643-os-london-2012/

Jag föreslår därför att dessa tre och denna tråd slås ihop till ”OS-tråden”

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Det finns redan tre OS-trådar (i alla fall gällande sommarspelen):

2004: https://forum.macworld.se/topic/11270-snart-aer-det-os/

2008: https://forum.macworld.se/topic/77113-os-peking-2008-the-traad/

2012: https://forum.macworld.se/topic/147643-os-london-2012/

Jag föreslår därför att dessa tre och denna tråd slås ihop till ”OS-tråden”

Joel skrev så här när det gällde den stora floran av olika ishockeytrådar:
"Allt vad hockey heter, från korplag till elitserier runt om i världen, får nu samsas här."*
Då borde det gälla OS också, det är samma återkommande evenemang, om än med många olika idrotter.
Eller är det så nu, kanske, att när katten är borta, dansar råttorna på bordet?
Jag har i alla fall inte sett något besked om att Joels anvisningar har upphört bara för att han har slutat.
*Det ska sägas att just jag startade Fotbollstråden, med tanke på vad han skrev här.
Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OS tycker jag kan få ha en tråd för varje OS då det bara blir en tråd vartannat år vilket säkert ryms på MacWorlds server. Och det blir knappast rörigt heller, snarare enklare för oss som vill diskutera det specifika OS-et, vartannat år som sagt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken besvikelse. Jag har sagt upp mitt Boxerabonemang och inte tänker jag sätta igång det bara för OS även om jag är lite OS-nörd. Hej då OS. Ha så kul utan mig. :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har sagt upp mitt Boxerabonemang

Boxer sägs ju vara så bra. Varför?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det är jättebra. Men jag vill inte ha det förrän snön kommer tillbaka. Nuförtiden kan man prenumerera per månad och inte årsvis som tidigare. Nu vill jag ju sitta under min korkek och lukta på blommor!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sommar OS i Rio? ...i Rio?!

- Gissar på att 5'000 till 10'000 kommer dö p.g.a värmen...

(Och då är inte alla arbetare som dött för att bygga arenor och dylikt inkluderade...)

:huh:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sommar OS i Rio? ...i Rio?!

- Gissar på att 5'000 till 10'000 kommer dö p.g.a värmen...

(Och då är inte alla arbetare som dött för att bygga arenor och dylikt inkluderade...)

:huh:

Det är "vinter" i Rio nu, även om det inte ligger långt söder om ekvatorn. Medeltemp i augusti mellan 17-25 grader. Som det kan vara i Sverige i augusti :-)
  • Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det är jättebra. Men jag vill inte ha det förrän snön kommer tillbaka. Nuförtiden kan man prenumerera per månad och inte årsvis som tidigare. Nu vill jag ju sitta under min korkek och lukta på blommor!

Du lär överleva ändå :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det här kan passa Axelman bra

post-154-0-37331500-1464727274_thumb.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är "vinter" i Rio nu, även om det inte ligger långt söder om ekvatorn. Medeltemp i augusti mellan 17-25 grader. Som det kan vara i Sverige i augusti :-)

+ 1 Ja, det är lite ironiskt att sommarspelen hålls när de har "vinter". Bara juli är "kallare" än augusti där nere. Ändå har de så klart varmare sommar än vad vi har. Nedan klippt och klistrat ur engelska Wikipedia, en jämförelse mellan vinter (augusti) och sommar (februari) och årsgenomsnittet.

post-28798-0-30106500-1464728993_thumb.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

TV3 blir huvudkanal och sänder tillsammans med TV10 höjdpunkterna och de breda eventen.

http://www.viasatsport.se/nyheter/os/tv3-blir-huvudkanal-sa-sands-os-rio/

bra då slipper man reklamen i eurosport

vill man se direkt så är det viasat sport som gäller för er som har det

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta efter att ha fått rättigheterna att visa OS framför SVT som under väldigt lång tid varit de som stått för OS-sändningarna i Sverige. Detta har väckt en del kritik i Sverige då Viasat är en betalkanal. Viasat skötte dock sändningen av vinter-OS galant och fick mycket beröm. Detta bör bädda för att även OS 2016 skulle kunna bli riktigt lyckat under deras sändning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tittade på Tour de France och eftersom TV4 och TV12 tror jag också sände det så kunde man ju jämföra. Eurosport var 100 gånger bättre! Mycket intressantare att lyssna på Anders Adamsson och Roberto Vacchi samt att man får en massa andra intervjuer. TV4 kommentatorer satt mest tysta när det visades flygbilder osv :ThumbsDown: Jag tvivlar på att de kommer att sända kommande år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja snart är det dags

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Axelman har svår OS-klåda. Kommer nog att ringa Boxer och be om abonemang.... :blush:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...