Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
e-snobben

Menyn "Visa inlägg..." borde tas bort eller göras om

Rekommendera Poster

e-snobben

Den här menyn borde tas bort eller göras om. Det finns ju inga inlägg som har mindre än noll poäng eftersom man sedan länge inte kan ge minuspoäng. Dessutom får inlägg sällan mer än 5 poäng.

post-528-0-59566200-1464601286.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix

Jag tycker poängsystemet borde skrotas helt (och då ska väl sägas att jag själv inte precis tjänar på det). Om man vill kan man citera ett inlägg och skriva + 1 i stället.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Anna Muller

Osäker på hur svårt det är att ta bort, men ponera att det är lätt gjort: Vilka nackdelar skulle det kunna innebära?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Osäker på hur svårt det är att ta bort, men ponera att det är lätt gjort: Vilka nackdelar skulle det kunna innebära?

Vilket? Göra om menyn eller skrota poängsystemet? Jag ser inga nackdelar med det senare. Oftast har poängen blivit negativa slagträn i debatten. Lite "pissing contest" över det hela.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
xeric

Vilket? Göra om menyn eller skrota poängsystemet? Jag ser inga nackdelar med det senare. Oftast har poängen blivit negativa slagträn i debatten. Lite "pissing contest" över det hela.

Nja, snarare en omvänd sån i sånt fall. Det var väl därför minuspoängen togs bort.

+ och - är väldigt bra, om det används på rätt sätt. Ett bra exempel är på StackExchange's alla olika sidor, t ex Ask Different: https://apple.stackexchange.com/questions/33714/where-are-photo-booth-image-files-stored-in-lion (finns någon sida där med som förklarar deras “+/-”-system).

Tyvärr funkar det väl inte så bra här. Är ofta som bra inlägg inte blir plussade, medans andra typ “Jag åt en glass” kan få > 5+ om det är så. :rolleyes:

Men + är bra. Fast ta gärna bort menyn då den eg inte fyller någon bra funktion eftersom - ändå är borta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...