Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny iPad frågor


big peter

Rekommendera Poster

Har köpt mig en ny iPad med 128 gb minne, undrar nu om jag kan använda Pixelmator, Affinity Photo och Namnmangler? Köpte ochså en kabel med Lightning och SD kort, hur kommer filerna att se ut är de i fullt format eller är de skalade om ja vilken strl blir de då? 1000 Tack som vanligt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med iPad Pro kör du applikationer för iOS-operativsystem. Den fungerar med program för iOS.

Pixelmator finns för iOS, kostar 50 kr. Det är dock annorlunda i uppbyggnad och funktionalitet jämfört med Pixelmator för Mac. Filformaten är dock kompatibla, så det du gör i en iPhone / iPad med Pixelmator kan du fortsätta att arbeta på i Macen och tvärtom.

Affinity Photo finns inte till iOS. Har inte sett något om att det skulle komma heller, men vem vet vad som händer i framtiden. Idag är Affinity Photo exklusivt Mac, men det jobbas på en Windowsversion (finns en beta har jag för mig).

Om du med "Namnmangler" menar "Name Mangler" så finns det inte heller till iOS, bara Mac OS X.

 

När det gäller filer och fullt format. Jag antar att du menar bildfiler nu och inte andra filer? Det beror på programmen du använder, men du importerar dem i fullt format och sen kan du ju arbeta vidare på dem och spara på olika sätt. Om du kör med programmet Bilder så kan du ju spara dem i iCloud, och där finns en inställning där du optimerar lagringen dvs sparar visningskopian i iPad med lägre upplösning men har full upplösning på iCloud (för att spara utrymme i iPad). Du kan dock ladda ner i full upplösning om du skulle vilja. och du kan också slå av denna optimeringsfunktion och därmed ha större filer på iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, det låter inget vidare, ska testa Pixelmator för iOS, jättetråkigt med Name Mangler, men ett jättetack iallafall Raphael!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har kikat lite på vad Name Mangler har för funktioner

och om det bara är att döpa om bild och ljud filer

så kan du väl göra det på MacBook air

 

sedan importerar du dem med hjälp av iTunes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Har precis köpt en iPad 4 var hittar jag Fitefox Pixelmator mm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Slog ihop trådarna då de berörde samma frågor. // sevensleeper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slog ihop trådarna då de berörde samma frågor. // sevensleeper

 

Var det premiär för modererandet?

Grattis i så fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Var det premiär för modererandet?

Grattis i så fall!

Vilken koll, det stämmer. Tack. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Ny fråga iPad mini 4: (ang läsning av e-post)

1) Visning e-post på paddan, i "liggande läge" visas alltid mailet med en kolumn till vänster (kallas den förhandsvisning?) - hur tar man bort kolumnen för att visa mailet över paddans hela yta?

2) om man tiltar paddan på högkant, försvinner ju kolumnen som nämndes ovan - bra! men då visas ju mailet å andra sidan helt, men med så liten text att den är oläslig för mig (Arial 16 i mailet) jag kan visserligen zooma in, men då måste jag flytta hela textstycket till vänster och höger hela tiden allt eftersom jag läser, textstycket radbryts tyvärr inte för att passa skärmen...som tydligen görs i iPhonen!

Dom här problemen med att läsa mail har jag ju inte på min MBP15" eller på min iPhone6s!!

Är det nån inställning på paddan som jag har missat???

Tacksam för svar!

/B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2: Ändra storleken på texten. Inställningar - Allmänt - Större text

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Du får helt enkelt tilta paddan för det finns ingen sådan inställning. Inget jag hittar alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2: Ändra storleken på texten. Inställningar - Allmänt - Större text

vad innebär det då...ändras storleken PÅ ALL TEXT i paddan då...? Det är ju bara text i erhållna mail som är svår att läsa...

/B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad innebär det då...ändras storleken PÅ ALL TEXT i paddan då...? Det är ju bara text i erhållna mail som är svår att läsa...

/B

Ja det blir all text som blir större. Då får du helt enkelt zooma med fingrarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...