Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport TimeCapsule - Hårddisken inte tillgänglig


Honungsmannen

Rekommendera Poster

Honungsmannen

Har bytt bostad och kopplade in Airporten, efter omstart funkar bredbandet bra men det blir inte någon backup. Feltexten är följande: "hårddisken för säkerhetskopiering är inte tillgänglig. Se till så att hårddisken för säkerhetskopiering är ansluten eller välj annan hårddisk för säkerhetskopiering".

 

Jag har testat med att stänga av och på time machine men det hjälper inte. Någon som har en aning om hur jag ska göra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en tid sedan jag hade en TC. Öppna vertygsprogram-Airportvertyg samt välj redigera på din tc. Under hårddiskar ska du se den hårddisk som tillhör din tc. Du ska ha fildelning aktiverat. Labba lite.

 

Kolla även här:

https://support.apple.com/manuals/time%2520machine

post-48757-0-92852800-1464082674_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du trådat eller trådlöst?

Jag hade liknande problem med min NAS, när jag möblerat om.

Av misstag hade jag bytt ethernetkontakt på datorn. Efter byte fungerade det.

Du har inte samma problem, men kanske idé att pröva..... om du kör trådat o har 2 portar på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Gross

Jo jag kör trådlöst och det har funkat fint hittills. Jag "labbade" lite som jan s föreslog, klickade hej vilt överalt och till slut så fungerade, men jag har inte en susning om vad det var som gjorde att det fixade sig. Stort tack båda för tips och glada tillrop det gjorde att jag fick initiativkraften tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...