Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hitta installerat program!


kungen12321

Rekommendera Poster

kungen12321

Ibland installerar man ett program på macbooken men programmet lägger sig inte i launchpaden. Nu har programmet även försvunnit ifrån docken och kommer inte ihåg vad programmet hette. Letar nu efter alla installationsmappar gällande program. Vart hitta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta i mappen "Program"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spotlight. Skriv något i sökrutan så den hoppar fram i tabelläge. Välj sedan Visa alla så kan du välja i datumordning vilket som lades in sist och där borde du hitta programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genväg till programmen... Gå till Finder (el klicka på skrivbordet), sen: ⇧⌘A

Fler.

  • Verktygsprogr: ⇧⌘U
  • Hemfoldern: ⇧⌘H
  • Till (annan) folder: ⇧⌘G

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej!

Jag har samma problem, när jag startar min mac air så får jag ett felmeddelande att jag behöver ändra säkerhetsinställningar för att datorn ska kunna kunna öppna ett program och programnamnet.

Problemet är att det inte går att hitta programmet varken via finder eller spotlight.

Har för mig att jag raderade programmet men felmeddelandet envisas med att komma upp varje gång jag startar datorn... Fruktansvärt irriterande...

Någon som har någon idé hur man kan stänga av/hitta filen som ligger och skräpar någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har samma problem, när jag startar min mac air så får jag ett felmeddelande att jag behöver ändra säkerhetsinställningar för att datorn ska kunna kunna öppna ett program och programnamnet.

Problemet är att det inte går att hitta programmet varken via finder eller spotlight.

Har för mig att jag raderade programmet men felmeddelandet envisas med att komma upp varje gång jag startar datorn... Fruktansvärt irriterande...

Någon som har någon idé hur man kan stänga av/hitta filen som ligger och skräpar någonstans?

Det absolut bästa är om programleverantören skickat med en avinstallerare.

Har du inte kvar paketet så ladda ner det igen och kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...