Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

I dessa länder får du betala mest för Iphone


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Nån som vet vad den kostar i Norge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Indien ligger på fjärde plats är inte särskilt smart. Apple försöker annars slå sig in där. Med de priserna kommer de inte att lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Indien ligger på fjärde plats är inte särskilt smart. Apple försöker annars slå sig in där. Med de priserna kommer de inte att lyckas.

 

Finns garanterat fler personer i Indien än Sverige som har råd med en iPhone.

Apple har aldrig profilerat iPhone som en billighets telefon och dom lär inte börja nu heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet vad den kostar i Norge?

En fika i Norge går väl på över 200,- ...så, uppskattningsvis ligger väl telefonerna då runt 40-45k. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns garanterat fler personer i Indien än Sverige som har råd med en iPhone.

Apple har aldrig profilerat iPhone som en billighets telefon och dom lär inte börja nu heller.

Du lär mig inget som jag inte redan vet. Problemet för Apples del är att indierna inte köper Iphone även om de har råd. Du kan väl knappast neka till att Apple satsar stort på att ändå få indierna att tänka om?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lär mig inget som jag inte redan vet. Problemet för Apples del är att indierna inte köper Iphone även om de har råd. Du kan väl knappast neka till att Apple satsar stort på att ändå få indierna att tänka om?

 

Så om Indierna inte köper iPhone fast dom har råd faller ditt första argument att den är för dyr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fika i Norge går väl på över 200,- ...så, uppskattningsvis ligger väl telefonerna då runt 40-45k. ^_^

Så billigt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphone är alltså enligt dig inte prisvärd nog. Indierna håller med, de går över till Samsung.

 

http://articles.economictimes.indiatimes.com/2016-04-29/news/72704208_1_samsung-and-apple-counterpoint-research-galaxy-s6

 

Jag påstår ingenting utan det är du som gör det. Gör nu inte vad du gnäller att andra gör med dig...lägger ord i munnen.

Först säger du att den är för dyr,sen säger du att det inte spelar någon roll :D:stjarnsmall::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Nån som vet vad den kostar i Norge?

 

Billigaste iPhone 6s 16GB ligger på 7399nok (US$888/7419sek) på telenors hemsida...

 

Finns väl ingen Apple Store i Norge har jag för mig så nog hos telenor du får "bäst" priser typ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

En fika i Norge går väl på över 200,- ...så, uppskattningsvis ligger väl telefonerna då runt 40-45k. ^_^

 

Senast jag fika i Oslo för typ 2 år sen kosta en smoothie och en ost/skink-bagel 180nok....

 

Köpte även en RedBull på ICA sen för att ha på bussen hem till Gbg, den kosta 25nok... PÅ ICA! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Först säger du att den är för dyr, ...

Var säger jag det? Apropå att lägga ord i munnen? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Indien ligger på fjärde plats är inte särskilt smart. Apple försöker annars slå sig in där. Med de priserna kommer de inte att lyckas.

 

 

Var säger jag det? Apropå att lägga ord i munnen? :D

 

Skrattar bäst som skrattar sist :D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrattar bäst som skrattar sist :D:D:D

Du drar slutsatsen att det där betyder att jag tycker att de är för dyra. Jag skriver inte det. Du kastar sten i glashus:

 

"Gör nu inte vad du gnäller att andra gör med dig...lägger ord i munnen."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du drar slutsatsen att det där betyder att jag tycker att de är för dyra. Jag skriver inte det. Du kastar sten i glashus:

 

"Gör nu inte vad du gnäller att andra gör med dig...lägger ord i munnen."

 

Så vad menar du? Att dom är för billiga? :D

Nu får du allt vackert ge dig. Det är ingen hemlighet att du tidigare uttryckt dig att iPhone är dyra och det där inlägget går inte att tolka på annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... om Indierna inte köper iPhone fast dom har råd ...

 

Iphone är alltså enligt dig inte prisvärd nog. ...

 

... det där inlägget går inte att tolka på annat sätt.

Exakt. Och då förstår du också varför jag skrev som jag gjorde här ovan. Men du vill inte kännas vid logiska tolkningar av vad du själv skriver, för det var inte din medvetna avsikt. Då kastar man i princip sten i glashus. När det gäller din förmåga att se mening i vad andra skriver, men inte i vad du själv skriver, är det på sin plats med ett bibelcitat:

 

"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget?" /Matt 7:3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Exakt. Och då förstår du också varför jag skrev som jag gjorde här ovan. Men du vill inte kännas vid logiska tolkningar av vad du själv skriver, för det var inte din medvetna avsikt. Då kastar man i princip sten i glashus. När det gäller din förmåga att se mening i vad andra skriver, men inte i vad du själv skriver, är det på sin plats med ett bibelcitat:

 

"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget?" /Matt 7:3

 

 

Hm var det inte du som klagade över meningar tagna ur sitt sammanhang gör det obegripligt.

Totalt obegripligt av vad det är du menar med dina citat.

Intressant att du vet vad mina avsikter är när jag verkligen försöker förstå vad det är du menade med din mening.

 

 

 

 

Att Indien ligger på fjärde plats är inte särskilt smart. Apple försöker annars slå sig in där. Med de priserna kommer de inte att lyckas.

 

Och det enda sättet jag kan tolka det på är att du tycker iPhone är för dyr för Indier.

 

Om du trodde att jag skulle bli imponerad av ett bibelcitat misstar du dig fatalt.

Jag avskyr all religion så det där citat kan du stoppa upp där det är mörkt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Hm var det inte du som klagade över meningar tagna ur sitt sammanhang gör det obegripligt.

Totalt obegripligt av vad det är du menar med dina citat.

Intressant att du vet vad mina avsikter är när jag verkligen försöker förstå vad det är du menade med din mening.

 

 

 

Och det enda sättet jag kan tolka det på är att du tycker iPhone är för dyr för Indier.

 

Om du trodde att jag skulle bli imponerad av ett bibelcitat misstar du dig fatalt.

Jag avskyr all religion så det där citat kan du stoppa upp där det är mörkt :D

Man kan leda en häst till vattnet men inte tvinga den att dricka. Ej bibelcitat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan leda en häst till vattnet men inte tvinga den att dricka. Ej bibelcitat.

 

Du förstår visst inte att ditt inlägg inte blir mer begripligt genom att du citerar ordspråk?

Utan i mina ögon så framstår du bara som högfärdig och elitisk.

Men om du mår bra av att sätta dig till doms över andra så tänker inte jag vara i vägen.

 

Tänk vad enkelt det skulle vara om du verkligen försökte förklara ditt ursprungsinlägg.

För skoj skull har jag frågat flera hur dom tolkar ditt inlägg.

Icke överraskande tolkar dom det på samma sätt som jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämnar detta därhän för jag misstänker att jag aldrig kommer få en utförligt förklaring.

Är nog bara du som vet vad det du egentligen menar och det är väl huvudsaken.

Go natt på dig Alix :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du förstår visst inte att ditt inlägg inte blir mer begripligt genom att du citerar ordspråk?

Utan i mina ögon så framstår du bara som högfärdig och elitisk.

Men om du mår bra av att sätta dig till doms över andra så tänker inte jag vara i vägen.

 

Tänk vad enkelt det skulle vara om du verkligen försökte förklara ditt ursprungsinlägg.

För skoj skull har jag frågat flera hur dom tolkar ditt inlägg.

Icke överraskande tolkar dom det på samma sätt som jag.

"Elitistisk" heter det. Lite kul att det blev fel just där. Det du nu efterfrågar har jag redan svarat på. Du skrev "... det där inlägget går inte att tolka på annat sätt." På det svarade jag "Exakt." Men när det sedan kommer till vad du själv skriver, och hur det ska tolkas, då är du inte med på noterna längre. Det finns bara två förklaringar. 1. Du vill inte. 2. Du förstår inte. Men jag kan väl göra ett sista försök: Om indierna inte köper iPhone fast dom har råd är Iphone inte prisvärdig nog för dem. Förstår du? Nej? Vad ska jag göra åt det? Jag mår verkligen inte bra av det, jag tycker att det är jobbigt. Ett sätt för mig att bekämpa känslan av vanmakt är att uttrycka mig cyniskt. Därför att sanningen om mina egna och andras tillkortakommanden är oattraktiv. Men en sak undrar jag över: du klandrar mig uppenbarligen för att sätta mig till doms över andra, samtidigt som du kallar mig högfärdig och elitistisk. Hur tänker du då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämnar detta därhän för jag misstänker att jag aldrig kommer få en utförligt förklaring.

Är nog bara du som vet vad det du egentligen menar och det är väl huvudsaken.

Go natt på dig Alix :)

Natti, natti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...